Zielone Miasteczko Michelin w Sopocie

0
492

Przez dwa dni Skwer przy Sopockim Molo był centrum edukacji na temat wpływu motoryzacji na środowisko, a zwłaszcza tego, jak producenci opon mogą przyczynić się do ograniczenia emisji CO2. Zielone Miasteczko Michelin w Sopocie odwiedziło ponad 10 tys. osób. Miasteczku towarzyszyła akcja społeczna sieci Euromaster, podczas której wolontariusze sprawdzili głębokość bieżnika w ponad 300 samochodach w Sopocie. Kilkudziesięciu kierowców otrzymało po akcji informacje, że stan bieżnika opon w ich samochodach zagraża bezpieczeństwu jazdy.

Ponad 500 osób wzięło udział w konkursie na najlepsze hasło dotyczące ekologii. Michelin zaprezentował technologie, dzięki którym kierowcy na całym świecie jeżdżący na MICHELIN ENERGYTM Saver, zredukowali zużycie paliwa o około 184 miliony litrów. Pozwoliło to na obniżenie emisji CO2 o 460 000ton, co jest równe ilości dwutlenku węgla wydzielanego rocznie przez 177,000 samochodów. Zielone opony Michelin są coraz częściej montowane jako pierwsze wyposażenie aut wEuropie. W 2008 r. opona Michelin Energy Saver otrzymała ponad 120 homologacji jako wyposażenie oryginalne europejskich samochodów osobowych. Warto dodać, że przeciętnie jedna gama opon uzyskuje w ciągu roku 20-30 homologacji.

W Miasteczku, ogromnym zainteresowaniem cieszył się ekologiczny konkurs Eko-Rower. Chętni musieli wsiąść na rower i włożyć całe pokłady siły, jakie mieli, aby wyprodukować jak najwięcej energii i utrzymać jej produkcję jak najdłużej.

Podczas Zielonego Miasteczka zaprezentowano również Autochodzik, czyli zestaw edukacyjny przygotowujący dzieci w wieku przedszkolnym do uczestnictwa w ruchu drogowym. Firma Michelin wyposażyła w zestawy Autochodzik wszystkie 40 przedszkoli w Olsztynie, gdzie mieści się polska fabryka Grupy. Dzieci odwiedzające Zielone Miasteczko mogły na miejscu przejść krótki kurs bezpiecznego zachowania na drodze. Kierowcy, którzy odwiedzili imprezę mogli porozmawiać z ekspertami technicznymi sieci Euromaster o tym, jakie miejsca w samochodzie należy sprawdzić zanim wyruszy się w trasę.

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach. www.michelin.pl

Sieć Euromaster w Polsce
Euromaster – sieć franczyzowa serwisów typu fast-fit – liczy obecnie 30 punktów serwisowych w całym kraju, a główną osią jej działalności są usługi oponiarskie oraz lekka mechanika. Sieć Euromaster jest związana z Grupą Michelin, ale prowadzi politykę multimarkową i proponuje produkty wszystkich wiodących koncernów oponiarskich. Istotą Euromaster jest dostarczenie ustandaryzowanych usług na poziomie eksperckim, tak klientom indywidualnym, jak i instytucjonalnym. Euromaster oferuje swoje usługi zarówno posiadaczom pojazdów osobowych, jak i ciężarowych, a w niedalekiej przyszłości rozszerzy ofertę o sektor rolniczy i przemysłowy. W swojej ofercie ERM posiada także usługę wchodzącą w skład oferty Serwisów Mobilnych – FleetCheck, czyli profesjonalny monitoring stanu ogumienia dla klientów instytucjonalnych.

Źródło: Michelin

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności