Z wizytą w muzeum Same Deutz-Fahr [galeria]

Koncern SDF to obecnie jeden z najbardziej znaczących producentów ciągników i maszyn rolniczych na świecie. Historia firmy Same ma swoje korzenie w latach dwudziestych ubiegłego wieku i nierozerwalnie wiąże się z osobą niezwykle płodnego konstruktora, Francesco Cassaniego, i to właśnie tej postaci w dużej mierze poświęcone jest muzeum SDF w Treviglio w północnych Włoszech, któremu poświęcona jest ta galeria.

Pierwsze kroki Francesco wraz z bratem Eugeniem stawiał w warsztacie swojego ojca, Paola, który zaszczepił w chłopcach pasję do mechaniki. Już w wieku 16 lat Francesco skonstruował własny pojazd: był to samochód napędzany silnikiem lotniczym. W kolejnych latach zainteresowania młodego konstruktora skupiły się na maszynach rolniczych i ciągnikach, a przyświecającym mu celem stało się uczynienie pracy w rolnictwie bardziej przyjemną i produktywną.

Pierwszy ciągnik skonstruowany przez braci Cassanich: napędzany silnikiem Diesla model 40 HP z 1927 roku
Benzynowy, jednocylindrowy silnik Deutz 219.765 z 1928 roku. Jednostka legitymowała się mocą 4 KM
Same 4R 20M to model z 1949 roku. Chłodzony powietrzem benzynowy silnik T901 osiągał moc 20 KM. Ciągnik dysponował skrzynią biegów w układzie 4+3 i rozpędzał się do 14,5 km/h
Ciągnik Same DA 25 debiutował w 1952 roku, a jego benzynowy silnik – T902 o pojemności 1,3 l legitymował się mocą 20 KM
Same to nie tylko ciągniki… Pojazd użytkowy Elefante z lat 70. napędzany był potężnym, prawie 10-litrowym silnikiem V8 produkcji Same, oczywiście chłodzonym powietrzem. Pojazd rozpędzał się do 70 km/h
Marka Hürlimann obecnie również należy do koncernu SDF. Na zdjęciu Hürlimann 1K 10 z 1930 roku i Hürlimann H12 z 1951 roku
Ciągnik Hürlimann H12. Śliczny…
Śliczne Lambo DL 25 z 1955 roku napędzane dwucylindrowym dieslem o pojemności 1,7 l i mocy 26 KM
Gąsienicowy model DL30 o mocy 32 KM
A to już model 1C z 1961 roku z ciekawym rozwiązaniem; ciągnik po drogach poruszał się na kołach, zaś podczas prac polowych odpowiednią trakcję zapewniały gąsienice
Deutz MTH 222 z 1927 roku napędzany 1-cylindrowym silnikiem o mocy 14 KM
Ciągniki Deutz z muzeum w Treviglio
Ciągnik Fahr D15
Kombajn Fahr MDL 1 z 1957 roku. Maszynę napędzał 4-cylindrowy silnik o mocy 39 KM. Jej heder miał szerokość 2,1 m
Przekaz marketingowy marki w latach 60. i 70. był jasny – jesteśmy firmą rodzinną
Rodzina SDF przy wspólnym stole
Same Centauro z 1965 roku
Kolejny pojazd użytkowy – miniciężarówka Same Toro

 

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności