XERION z napędem gąsienicowym i silnikami zgodnymi z normą Stage V

0
233
Ciągnik Xerion z napędem gąsienicowym i silnikiem zgodnym z normą stage V

CLAAS przedstawia XERION TRAC TS z czterema gąsienicami. Najnowsza seria ciągników wielofunkcyjnych jest wyposażona w silniki zgodne z normą Stage V oraz w terminal CEBIS z obsługą dotykową. Najnowszy XERION 4200 zastąpi model XERION 4000.

XERION TRAC TS o mocy do 530 KM

Nowy ciągnik wielofunkcyjny o napędzie gąsienicowym dostępny jest jako XERION TRAC TS 5000 i 4500 o mocy odpowiednio 530 KM/390 kW i 490 KM/360 kW. System napędowy holenderskiego producenta Zuidberg jest dostarczany z gąsienicami firmy CAMSO o szerokości 30”/762 mm. W ten sposób powierzchnia przylegania maszyny, w porównaniu z największymi oponami w układzie pojedynczym, zwiększa się o 25 procent. Zapewnia to niezawodne przenoszenie siły ciągu i niski nacisk na podłoże w niemal każdych warunkach. Zawieszenie wahliwe podwozia gąsienicowego gwarantuje optymalne dopasowanie do podłoża. W połączeniu z amortyzowaną kabiną pozwala to osiągnąć wysoki poziom komfortu jazdy.

Masa własna ciągnika XERION TRAC TS wynosi 24 tony. W ruchu drogowym możliwa jest dopuszczalna masa całkowita do 30 ton. Ponadto maszyna w żadnym z wariantów wyposażenia nie przekracza 3 metrów szerokości zewnętrznej.

Nowy XERION 4200 z silnikiem o większej mocy

W porównaniu z ciągnikiem XERION 4000, moc silnika MTU OM 470 w nowym modelu 4200 wzrasta o prawie 30 KM i wynosi 462 KM/340 kW. Dzięki temu ciągnik dysponuje znacznie większymi rezerwami mocy na napędzanie dołączonych maszyn, na przykład podczas rozrzucania obornika. Również w przypadku silnika MTU OM 471 w modelach XERION 5000 i 4500, wraz z przejściem na nowy poziom emisji spalin, rosną momenty obrotowe w dolnym i środkowym zakresie obrotów.

Układ oczyszczania spalin składający się z katalizatorów DOC i SCR oraz filtra DPF udało się umieścić w taki sposób, aby nie wykraczał poza dotychczasowy obrys pojazdu. Dzięki temu, także w nowych modelach XERION nie występują żadne ograniczenia widoczności dla operatora wynikające z technologii oczyszczania spalin. Wraz z wprowadzeniem nowych silników, okres między przeglądami wzrasta do 1000 godzin, a zatem jest dwa razy dłuższy niż w poprzedniej serii. Bagnet poziomu oleju został zastąpiony przez czujnik, a poziom oleju i wymagana ilość do uzupełnienia są wyświetlane w terminalu CEBIS.

Nowy podłokietnik z terminalem dotykowym CEBIS

Nowością w kabinie operatora jest znany z modeli AXION i ARION podłokietnik z joystickiem wielofunkcyjnym CMOTION oraz terminal CEBIS z funkcją dotykową. 12-calowy ekran w przejrzysty sposób wyświetla wszystkie ważne ustawienia maszyny i umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień układu kierowniczego, przekładni oraz układu hydraulicznego. Co więcej, umożliwia indywidualne przyporządkowanie przycisków funkcyjnych na joysticku wielofunkcyjnym CMOTION i na podłokietniku. Nowy ekran startowy wyświetla przegląd wszystkich indywidualnie przyporządkowanych przycisków w jednym miejscu oraz umożliwia szybką kontrolę poziomu oleju silnikowego z kabiny. Indywidualne ustawienia operatora można zapisać na nośniku USB i przenieść je do innego ciągnika XERION.

Informacja prasowa: CLAAS