Witaminy w skrzynkach

0
1513

Doskonałym źródłem witaminy D3 jest Słońce, beta-karotenu – marchew, witaminy C – cebula, żelaza – sałata, kwasu foliowego – buraki ćwikłowe. A wszystko możemy dostać, nie w aptece, ale na bazarze czy ryneczku.

Zwłaszcza okres przedwiośnia wymaga od nas zmian w naszej diecie, a konkretnie zwiększonej podaży świeżych warzyw i owoców, które są niezastąpionym źródłem witamin dla naszego organizmu. Nie potrafimy sami syntetyzować tych związków, bez których nie możemy jednak funkcjonować. Niezbędnym źródłem witamin są więc takie produkty, jak szczypiorek – źródło sodu, potasu, magnezu, wapnia, żelaza, chloru, karotenu oraz witamin B1, B2, C i kwasu nikotynowego, natka pietruszki – źródło prowitaminy A, wit. C i E oraz kwasu foliowego ułatwiającego przyswajanie żelaza, młode buraczki – doskonałe na wiosenną zupę botwinkę oraz letni chłodnik, dostarczające oprócz kwasu foliowego, również prowitaminy A, wit. C oraz wapnia, magnezu, sodu i potasu. Nie można również zapomnieć o sałacie, która jest źródłem dobrze przyswajalnego żelaza. A potrzeby naszego organizmu, po ubogiej w świeże warzywa zimowej diecie są bardzo ważne, włączając w to najważniejszą z witamin – Słońce.

E.G./WRP

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności