Wielka Brytania zamierza wprowadzić program promujący i wspierający rozwój lokalnego sektora ogrodnictwa. W programie wsparcia uczestniczyć mają producenci, handlowy oraz sprzedawcy detaliczni, a idea jest zachęta nie tylko do zwiększenia zakupów owoców i warzyw przez brytyjskie rodziny, ale również upowszechnianie przydomowej uprawy własnych produktów.
Zgodnie z założeniami kampanii Brytyjczycy powinni uzmysłowić sobie przewagę własnych, rodzimych produktów nad importowanymi owocami i warzywami zwłaszcza w okresie sezonu, gdy te produkty są dostępne na lokalnym rynku. Program adresowany jest do młodych ludziach, którzy nadal nie zjadają rekomendowanej dziennej porcji owoców i warzyw oraz do rodzin o niskim poziomie dochodu, nie pozwalającym na spełnienie określonych wymogów żywieniowych.
Nowy program ma też zachęcić lokalnych producentów do znacznego zwiększenia wielkości produkcji. Rodzima produkcja jedynie w 37% pokrywa zapotrzebowania na rynku na świeże owoce i warzywa (dane 2008 r.). Najgorzej jest w przypadku owoców, które jedynie w 11% pokrywają zapotrzebowanie brytyjskiego rynku, reszta pochodzi z importu.