fbpx

Więcej AdBlue z Puław

Zakłady Azotowe Puławy” S.A. zakończyły inwestycję pozwalającą na zwiększenie produkcji AdBlue z 30 do 100 tys. ton/rok. “Puławy” umocniły tym samym pozycję lidera wśród wytwórców tego produktu w Centralnej Europie. Obydwa etapy realizacji powyzszej inwestycji zostały wykonane na podstawie projektu firmy projektowej PROZAP sp.z o.o. z Puław.”

AdBlue to roztwór mocznika który, w związku z unijnymi normami ograniczającymi emisję spalin, stosowany jest w nowej generacji silników Diesla wykorzystujących technologię SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). Od października 2008 r. obowiązuje nowa, bardziej restrykcyjna norma w tym zakresie (tzw. Euro V). Od ubiegłego roku obowiązuje też dla producentów i dystrybutorów AdBlue nowa norma ISO, która zastąpiła wcześniejszą normę DIN a w praktyce wprowadza wiele rygorów związanych z obrotem. Już pojawiły się sygnały, iż wielu małych producentów i dystrybutorów nie jest w stanie dopełnić restrykcyjnych standardów dostaw tego produktu.

Baner Syngenta

Zakłady Azotowe Puławy” S.A. swoją pozycję rynkową zawdzięczają m.in. spełnianiu wysokich wymagań jakościowych, które dotyczą nie tylko produkcji, ale również procesu załadunkowego i dystrybucji. Zwiększając moce produkcyjne, “Puławy” zadbały o cały system nowoczesnych nalewaków do cystern i kontenerów DPPL.

“Puławy” aktywnie sprzedają AdBlue od ok. 1,5 roku, posiadają licencję na używanie i sublicencjonowanie znaku AdBlue. Dysponują własnym taborem cystern do przewozu luzem i są właścicielem paru tysięcy DPPLi (1 tonowych kontenerów). Współpracują też z najlepszymi dystrybutorami na rynku (m.in. Lotos, Blue Solution, Kruse Chemia, Lukoil, AS-24, Borghico, Organika Car S.A., Boryszew Erg S.A.).

Zwiększenie zdolności produkcyjnych AdBlue to jeden z elementów dużego programu inwestycyjnego realizowanego w Spółce, którego efektem będzie też zwiększenie zdolności produkcyjnych mocznika o 270 tys. ton/rok (do ok. 1,3 mln ton/rok). Takie ilości niemal w nieograniczony sposób zwiększają znaczenia Puław na rynku AdBlue.

W grudniu Parlament Europejski przyjął propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą standardów emisji spalin oraz dostępu do danych technicznych służących naprawie samochodów, czyli tzw. rozporządzenie Euro VI.

Jednym z celów rozporządzenia Euro VI jest redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza pochodzących z samochodów ciężarowych i autobusów w roku 2012.

Propozycja Komisji Europejskiej dąży do zredukowania emisji tlenku azotu (NOx) o 80% i zanieczyszczeń pyłowych o 66% w porównaniu z Euro V, którego obostrzenia prawne weszły w życie w październiku 2008 roku.

Wrp.pl za ZAPuławy””
foto: ZAPuławy””

N”

McHale - baner
Danko baner marzec 2024
Webinarium konopie - baner
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.