fbpx
Strona głównaPolecamyWalka o dobry wizerunek polskiego mięsa drobiowego

Walka o dobry wizerunek polskiego mięsa drobiowego

Koniec z nieprawdziwymi informacjami i powielanymi stereotypami – właśnie taki jest cel najnowszej kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej. Ma ona obalić mity, które narosły wokół sektora drobiarskiego. Głównym przekazem kampanii jest hasło „Fałsz w…kurza”, nawiązujące bezpośrednio do rozpowszechnianych przez niektóre organizacje w przestrzeni publicznej mitów dotyczących mięsa drobiowego.

Zdaniem KRD – IG ruchy te wykorzystują w komunikacji narrację, której głównym zadaniem jest gra na emocjach odbiorcy. Ich działania nie są poparte żadnymi dowodami, a w swoich przekazach stosują „politykę strachu”. Podkreślają i powielają nieprawdziwe informacje, że spożycie drobiu ma zły wpływ na zdrowie człowieka, a jego hodowla przyśpiesza zmiany klimatyczne. Do najbardziej popularnych mitów krążących wokół sektora zalicza się np. tzw „faszerowanie” kurczaków antybiotykami, podawanie hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków, czy kiepskie warunki chowu na fermach.
– Branża drobiarska od kilku lat jest celem ataków różnych organizacji. W swoich działaniach przedstawiciele oraz zwolennicy tego typu ruchów atakują, niejednokrotnie agresywnie, producentów mięsa drobiowego. Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że tego typu przekazy nie są poparte żadnymi naukowymi dowodami, i bazują one na błędnych stereotypach niemających zbyt wiele z rzeczywistością – mówi Dariusz Goszczyński, dyrektor generalny KRD-IG.

W opozycji do tych działań na początku września wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna KRD-IG. Hasło kampanii – „Fałsz w…kurza” – jest oparte na grze słów, która intryguje odbiorcę i zmusza go do myślenia. Dzięki wykorzystywaniu łamigłówki słownej odbiorca jest zachęcany do szukania informacji na własną rękę.

Hasło „Fałsz w…kurza” zawisło na billboardach i citylightach rozsianych po największych miastach w Polsce. Będą one towarzyszyły mieszkańcom wybranych aglomeracji przez cały wrzesień, a umiejscowione zostały wokół najważniejszych węzłów komunikacyjnych danych miast.

– Polska jest głównym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej, dzięki czemu krajowe produkty goszczą na wielu światowych stołach. Co roku sektor drobiarski umacnia swoją pozycję lidera i pobija kolejne rekordy eksportu. Dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na mięso drobiowe branża rozwija się z roku na rok i jest jedną z ważniejszych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, zapewniając wielu Polakom miejsca pracy. Jednak drób w efekcie narosłych dookoła mitów jest łatwym tematem ataków. Najnowsza kampania KRD-IG ma za zadanie odczarować niezgodny ze stanem faktycznym wizerunek polskiego mięsa drobiowego – podsumowuje Goszczyński.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wydawnictwo PLANTPRESS poleca

INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.