Koniec z nieprawdziwymi informacjami i powielanymi stereotypami – właśnie taki jest cel najnowszej kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej. Ma ona obalić mity, które narosły wokół sektora drobiarskiego. Głównym przekazem kampanii jest hasło „Fałsz w…kurza”, nawiązujące bezpośrednio do rozpowszechnianych przez niektóre organizacje w przestrzeni publicznej mitów dotyczących mięsa drobiowego.
Zdaniem KRD – IG ruchy te wykorzystują w komunikacji narrację, której głównym zadaniem jest gra na emocjach odbiorcy. Ich działania nie są poparte żadnymi dowodami, a w swoich przekazach stosują „politykę strachu”. Podkreślają i powielają nieprawdziwe informacje, że spożycie drobiu ma zły wpływ na zdrowie człowieka, a jego hodowla przyśpiesza zmiany klimatyczne. Do najbardziej popularnych mitów krążących wokół sektora zalicza się np. tzw „faszerowanie” kurczaków antybiotykami, podawanie hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków, czy kiepskie warunki chowu na fermach.
– Branża drobiarska od kilku lat jest celem ataków różnych organizacji. W swoich działaniach przedstawiciele oraz zwolennicy tego typu ruchów atakują, niejednokrotnie agresywnie, producentów mięsa drobiowego. Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że tego typu przekazy nie są poparte żadnymi naukowymi dowodami, i bazują one na błędnych stereotypach niemających zbyt wiele z rzeczywistością – mówi Dariusz Goszczyński, dyrektor generalny KRD-IG.
W opozycji do tych działań na początku września wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna KRD-IG. Hasło kampanii – „Fałsz w…kurza” – jest oparte na grze słów, która intryguje odbiorcę i zmusza go do myślenia. Dzięki wykorzystywaniu łamigłówki słownej odbiorca jest zachęcany do szukania informacji na własną rękę.
Hasło „Fałsz w…kurza” zawisło na billboardach i citylightach rozsianych po największych miastach w Polsce. Będą one towarzyszyły mieszkańcom wybranych aglomeracji przez cały wrzesień, a umiejscowione zostały wokół najważniejszych węzłów komunikacyjnych danych miast.
– Polska jest głównym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej, dzięki czemu krajowe produkty goszczą na wielu światowych stołach. Co roku sektor drobiarski umacnia swoją pozycję lidera i pobija kolejne rekordy eksportu. Dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na mięso drobiowe branża rozwija się z roku na rok i jest jedną z ważniejszych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, zapewniając wielu Polakom miejsca pracy. Jednak drób w efekcie narosłych dookoła mitów jest łatwym tematem ataków. Najnowsza kampania KRD-IG ma za zadanie odczarować niezgodny ze stanem faktycznym wizerunek polskiego mięsa drobiowego – podsumowuje Goszczyński.