W Warszawie elektryczne tankują za darmo

Już 10 dwugniazdkowych punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych funkcjonuje w Warszawie. Sześć razy szybciej niż dotychczas można ładować samochody elektryczne. Mobilność elektryczna to jazda w ciszy, brak emisji CO2 z pojazdu i niższe koszty.

W Warszawie uruchomionych zostało 10 punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Słupki, przypominające małe parkomaty, to punkty szybkiego ładowania o mocy do 22 kW. Punkty są bezpłatne i ogólnodostępne: obecnie ich finansowanie oraz pokrycie kosztów energii zapewnia RWE. Dziewięć z dziesięciu nowych stacji zapewnia szybkie ładowanie.
W każdym takim punkcie w ciągu niespełna godziny (przy baterii 15 kWh ładowanie od 0-100% zajmuje 40 min.) można do pełna naładować akumulatory samochodu elektrycznego. W standardowym gniazdku ładowanie baterii do pełna trwa około sześciu godzin. Ładowanie do pełna samochodu z baterią 15kWh wyczerpaną do połowy trwa około 20 minut.

Projekt RWE i Warszawy to kolejny element budowy w stolicy warunków dla funkcjonowania ekologicznego transportu prywatnego i publicznego. Projekt ma charakter pilotażowy. Dopiero informacja o faktycznym zapotrzebowaniu pozwoli nam realnie planować dalsze działania, umacniające pozycję Warszawy jako lidera polskich miast w działaniach na rzecz efektywności energetycznej i ochrony klimatu. Stolica – angażując się w działania na rzecz elektrycznego transportu – wypełnia też postanowienia wynikające z uchwalonych dokumentów odnośnie efektywności energetycznej i ochrony klimatu, m.in. Porozumienia Burmistrzów o redukcji emisji CO2 czy Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 r.

Mobilność elektryczna przyczyni się do podniesienia komfortu życia w mieście. Transport samochodami elektrycznymi jest tańszy niż samochodami konwencjonalnymi, cichszy i przyczynia się w mniejszym stopniu do emisji CO2 do atmosfery. Koszt energii potrzebnej do przejechania 100 km samochodem elektrycznym to około 7 złotych. W przypadku takiego samego pojazdu, ale wyposażonego w napęd spalinowy, cena ta rośnie pięciokrotnie. Samochody elektryczne są również bardziej ekonomiczne, w przeciwieństwie do swoich spalinowych odpowiedników, w mieście zużywają mniej energii niż na trasie. Silnik nie pracuje podczas postoju w korku, poza tym podczas hamowania (np. przed światłami) energia nie jest tracona, tylko odzyskana trafia z powrotem do akumulatora.