fbpx

W sprawie przewozu i przechowywania saletry amonowej

Krajowa Rada Izb Rolniczych wystąpiła do ministra rolnictwa o rozważenie możliwości zmiany przepisów krajowych i podjęcie próby dyskusji na forum Unii Europejskiej w zakresie obowiązujących przepisów w UE, dotyczących przewozu i przechowywania saletry amonowej (azotanu amonu), która w związku z wejściem w życie przepisów Umowy Europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) została zaliczona do kategorii materiałów niebezpiecznych.

Zdaniem KRIR nowe wymagania są dla producentów rolnych wysoce uciążliwe. Utrudniają transport saletry na pole na przyczepach rolniczych, a nawet w zasobnikach maszyn do nawożenia. Transport saletry w ilości większej niż 1 tona wiąże się m.in. z koniecznością wyposażenia i oznakowania pojazdu, przeszkolenia kierowcy i spełnienia takich wymogów, jak dla profesjonalnego przewozu towarów niebezpiecznych.

Baner Syngenta

Zmienione przepisy nakładają również na producentów saletry obowiązek modernizacji linii produkcyjnych, co przełoży się niewątpliwie na podwyższenie cen rynkowych saletry i spowoduje wzrost kosztów produkcji rolnej.

KRIR wnioskuje  o podniesienie limitu zwolnienia z ADR do 3 ton saletry dla rolników oraz o podjęcie prac dotyczących zwolnienia aktualnych producentów saletry z obowiązku kosztownej modernizacji linii produkcyjnych.

Źródło: KRIR

 

McHale - baner
Danko baner marzec 2024
Webinarium konopie - baner
Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.

×KZPRiRB podcasty - baner