fbpx

Valtra Seria A w technologii HiTech

Najnowsza oferta VALTRY obejmuje ciągniki serii A, produkowane w technologii HiTech. Wyposażenie w sterowaną elektrohydraulicznie przekładnię powoduje, że te lekkie i zwrotne, a jednocześnie mocne traktory, doskonale sprawdzają się w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach – zarówno w polu, jak też w lesie.

Zastosowana nawrotna przekładnia HiTech jest nowszą wersją znanej już tradycyjnej przekładni stosowanej w ciągnikach Valtra. Szczególnie przydatna jest podczas pracy z ładowaczem czołowym, oraz podczas płynnej i precyzyjnej zmiany kierunku jazdy na podwórzach i uwrociach. Dodatkowym elementem zapewniającym wygodę obsługi jest zintegrowany z dźwignią zmiany kierunku hamulec hydrauliczny (ta opcja stosowana była dotychczas tylko w większych modelach).
Modele z Serii A wyposażone będą w przekładnię WOM o 2 zakresach prędkości z hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Wałek włączany jest przełącznikiem klawiszowym, a układ hydrauliczny zapewnia łagodne i płynne załączenie napędu.
Serii A wyposażona została w silnik AGCO Sisu Power o pojemności 3,3 litra z układem wtrysku CommonRail. Sprzęgło lepkościowe Visco napędu wentylatora i wtrysk commonRail powoduje mniejsze zużycie paliwa oraz cichszą pracę silnika. W opcji wyposażenia znajduje się tempomat.
Ciągniki nowej generacji wyposażone są również w dodatkowe układy elektroniczne, które służą do sterowania podnośnikiem tylnym. Przełączniki podnoszenia i opuszczania podnośnika zamontowano na obu tylnych błotnikach, dla wygody obsługującego. Kolejnym ułatwieniem jest zamontowana dodatkowo tablica wskaźników PROLINE, dająca szeroki zakres informacji o pracy ciągnika.
Kabina ciągnika jest teraz wygodniejsza, a poziom hałasu został znacznie obniżony.
Zastosowanie podwieszanych pedałów oraz elektronicznie sterowanego sprzęgła i pedałów gazu znacznie ułatwia pracę, nawet w ciężkim obuwiu roboczym. Zwiększono zakres regulacji kierownicy i fotela. Za sprawą powiększonego zagłębienia na nogi, nie jest też już potrzebna osobna kabina do prac leśnych. Konstruktorzy Valtry wyposażyli nowe ciągniki w tylny pedał gazu oraz tylne okno, które zaprojektowano z myślą o zaworach hydraulicznych sterowania żurawiem.
Mimo wprowadzenia wielu zmian, podstawowe założenia konstrukcyjne są takie same – ciągniki Serii A mają być niezawodne, wszechstronne, lekkie i oszczędne.
Spód traktora jest nadal płaski, a prześwit pozostaje duży. Wykonany ze stali zbiornik paliwa został powiększony i wbudowany w ramę pośrednią, Solidny układ napędowy przedniej osi wytrzyma jeszcze większe obciążenie pracy ładowacza czołowego. Dostępne są również modele z przednim TUZ-em i WOM-em oraz obniżonym dachem.
Ciągniki Serii A z elektrohydraulicznie sterowaną przekładnią będą miały oznaczenie HiTech, podobnie jak modele Serii N i T z tą funkcją. Tradycyjne modele ciągników Serii A będą w przyszłości dostępne pod nazwami A72, A82 i A92 Classic.

Baner Syngenta

HiTech

Moc maks. kW/KM/Nm

A83

65/88/325

A93

75/101/370

60 lat ciągników Valtra w Finlandii
Produkcję ciągników Valtra (wówczas pod nazwą Valmet) rozpoczęto po II Wojnie Światowej. Fabryki karabinów, moździerzy i silników lotniczych przestawiono na produkcję pilnie potrzebnych ciągników rolniczych. Pierwsze ciągniki Valmet 15 opuściły linię produkcyjną w 1951r.
Niespełna dziesięć lat później powstała fabryka ciągników Valmet w Mogi das Cruzes w Brazylii. Pierwszych pięć traktorów Valmet 360D ukończono w grudniu 1960r. Czas pokazał, że odważna i ryzykowna decyzja, by założyć fabrykę na drugim końcu świata, była jak najbardziej trafiona – dzisiaj spółka Valmet do Brasil stanowi drugi filar firmy Valtra.
W 1978r. firma Valmet kupiła zakłady produkcji ciągników od szwedzkiego Volvo BM. Korzenie firmy Volvo BM oraz jej poprzedników, firm Bolinder i Munktell, sięgają głęboko w przeszłość szwedzkiego przemysłu. Theofron Munktell założył warsztat mechaniczny w miejscowości Eskilstuna już w 1832r., natomiast pierwszy ciągnik opuścił zakłady przyszłej szwedzkiej filii Valtra w roku 1913. Firmy Valmet i Volvo BM połączyły siły w 1978r., a pierwsza wspólnie zaprojektowana Seria ciągników Volvo BM Valmet 05 została zaprezentowana w roku 1982.
Ściśle powiązana z historią firmy Valtra jest również fabryka silników AGCO Sisu Power w Linnavuori. Ciągniki Valtra z zakładów w Suolahti zawsze były wyposażane w silniki AGCO Sisu Power lub jej poprzedników – Sisu Diesel i Valmet Diesel. Obecnie silniki AGCO Sisu Power są produkowane w wielu zakładach na całym świecie i można je znaleźć nie tylko pod maską ciągników Valtra, ale również wielu innych maszyn terenowych.
Choć Valtra ma 60 lat, jest firmą świadomą swoich korzeni i z entuzjazmem patrzącą w przyszłość. Przeszła długą drogę od małego, lokalnego producenta w Finlandii do ogólnoświatowej marki ciągników, a stając się częścią AGCO Corporation zyskała wsparcie jednego z największych na świecie koncernów branży maszyn rolniczych.
McHale - baner
Danko baner marzec 2024
Webinarium konopie - baner
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.