Ursus na polskiej transmisji

19 marca br., na targach AGROTECH w Kielcach, firma URSUS zaprezentowała 150-konny ciągnik C-3150V POWER, zabudowany na pierwszej polskiej transmisji o nazwie VIGUS.

Nowatorska transmisja jest efektem współpracy centrum badawczo-rozwojowego URSUS R&D z inżynierami z Politechniki Lubelskiej i Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. URSUS C-3150V POWER posiada zsynchronizowaną skrzynię biegów 32×32 z systemami powershift (gwarantuje płynną obsługę oraz optymalne wykorzystanie mocy) oraz powershuttle (umożliwia szybką zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła). Ursus chce montować transmisje VIGUS seryjnie do swoich ciągników, a także włączyć je do oferty jako oddzielny produkt i sprzedawać producentom ciągników w kraju i za granicą.
Transmisja VIGUS, na bazie której powstał ciągnik, została stworzona w ramach projektu „Rozwój innowacyjnej, uniwersalnej konstrukcji układów przeniesienia mocy do ciągników rolniczych”, zgodnie z umową o dofinansowanie podpisaną z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Założenia projektu dotyczyły prac nad rozwojem oraz wytworzeniem transmisji do ciągników w przedziale mocy od 100 do 160 KM.
Projekt, w którym siły połączyli naukowcy i technolodzy, uzyskał 11,3 mln złotych dofinansowania z NCBiR, a jego całkowita wartość wynosi 28,2 mln złotych. Sukces projektu jest potwierdzeniem korzyści, jakie niesie współpraca biznesu z polską kadrą naukową. – Transmisja  jest  jednym z najważniejszych elementów ciągnika, który od teraz będziemy produkować w naszych zakładach. VIGUS powstał dzięki zaangażowaniu rodzimej kadry technicznej Ursus R&D 
oraz jednostek naukowo-badawczych. To jest w 100% polski produkt, z którego możemy być dumni  – powiedział Karol Zarajczyk, prezes zarządu URSUS SA.
URSUS C-3150V POWER Z NOWYM VIGUSEM Debiutujący model ciągnika C-3150V POWER z transmisją VIGUS jest napędzany czterocylindrowym silnikiem Deutz Euro IV, o mocy nominalnej 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 661 Nm, osiąganym przy 1400 obr/min.
VIGUS to pierwsza polska transmisja w całości wykonana w lubelskich zakładach Ursusa. W modelu zastosowano mokre sprzęgło wielopłytkowe, a maksymalna prędkość jazdy osiągana przez ciągnik to 50 km/h. Układ hydrauliczny został wyposażony w pompę o maksymalnym wydatku 100 l/min. Z kolei maksymalny udźwig tylnego TUZ wynosi 7000 kg.
Kabina modelu C-3150V POWER jest 6-słupkowa, z uchylnym oknem w dachu. Klient otrzyma w wyposażeniu standardowym klimatyzację i ogrzewanie. W opcji zaś Spółka proponuje instalację sterowania hamulców hydraulicznych przyczep oraz światła mijania i drogowe LED. 
 
Za: Ursus
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności