URALCHEM – drugi na świecie producent azotanu amonu, ponownie wziął udział w AGRO SHOW, największych Targach Rolnych w Europie, odbywających się w Polsce, od 23 do 26 września tego roku. Będąc jednym z największych importerów nawozów mineralnych na rynku polskim od 2009 roku, firma wprowadzi nowy produkt dla konsumentów europejskich – saletrę potasową z lepszą charakterystyką.
Wraz ze znanym już azotanem amonu, saletra potasowa (KNO3) jest najbardziej popularnym produktem, który URALCHEM dostarcza na rynek polski. Ponadto, znany jest polskim konsumentom szeroki asortyment standardowych nawozów produkowanych przez spółkę. Głównymi odbiorcami są duże sieci dystrybucji na rynku. Równolegle, firma pracuje z rolnikami oraz ze środowiskiem naukowym, instytutami badawczymi, laboratoriami i społecznościami rolniczymi.
Polska jest jednym z najbardziej obiecujących rynków w UE dla URALCHEM. Kraj ten jest liderem w Europie w użyciu rozpuszczalnych w wodzie nawozów oraz azotanu potasu. Zapotrzebowanie polskiego rynku na nawozy azotowe i łatwość logistyki zapewniają stabilny wzrost sprzedaży w regionie” – komentuje Dyrektor marketingu URALCHEM Elizaveta Polotnyanschikova.
Aby potwierdzić skuteczność tych produktów, URALCHEM ściśle współpracuje z najważniejszymi ośrodkami naukowymi w Polsce, miedzy innymi jak Polska Akademia Nauk w Poznaniu.
Ulepszona saletra potasowa URALCHEM-u, która była prezentowana na AGRO SHOW 2011, została przetestowana w Litewskim Instytucie Badawczym Rolnictwa i Leśnictwa. Nawóz dobrze rozpuszcza się w wodzie, nie zatyka sieci linii kroplujących. Produkt jest łatwy do przechowywania i spełnia wszystkie europejskie wymogi dla tego typu nawozu. Nowy typ opakowań spełnia wymagania europejskich konsumentów. Saletra potasowa o ulepszonych właściwościach nadaje się do bezpośredniego stosowania w rolnictwie, a także jako składnik do produkcji rozpuszczalnych w wodzie nawozów wieloskładnikowych.
Źródło: URALCHEM, OJSC