Udana kampania cukrownicza

Ponad 800 tysięcy ton cukru wyprodukowała w siedmiu swoich cukrowniach Krajowa Spółka Cukrowa podczas kampanii cukrowniczej 2016 /2017. Zarząd KSC ocenia wyniki kampanii jako bardzo dobre.

Kampania 2016/2017 w KSC S.A. rozpoczęła się w pierwszej dekadzie września 2016 roku w Cukrowni w Malborku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2017 r. w Cukrowni Kruszwica. Kampania prowadzona była w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 105 dni.
– We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie ponad 5 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie ponad 800 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Nakło – 78,5 t/ha. Średnia polaryzacja wyniosła ponad 17% i była wyższa niż rok wcześniej. W 2016 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale ponad 83 tys. ha, uprawiało je ponad 15 tys. plantatorów – informuje Biuro Prasowe KSC S.A.

Źródło: KSC