Kujawko–Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie jest pomysłodawcą i wykonawcą kampanii promocyjnej ,, Kujawsko-Pomorska Wieprzowina – Tucz bez GMO’’.
Celem projektu sfinansowanego z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego jest przeprowadzenie informacyjno-promocyjnej kampanii, która miałaby na celu rozpowszechnienie kujawsko-pomorskiej wieprzowiny – tuczonej paszami bez GMO.
– Konsumenci coraz częściej interesują się pochodzeniem mięsa, tym w jakich warunkach zwierzę przebywało i jakimi paszami było żywione. Dlatego też województwo kujawsko-pomorskie jako region liczący się na skalę kraju może podkreślić swoją wyjątkowość poprzez wprowadzenie na rynek produktu regionalnego, który jednoznacznie kojarzy się konsumentom z miejscem gdzie został wyprodukowany. Konsumenci coraz częściej poszukują sprawdzonych, wiarygodnych i regionalnych źródeł żywności. Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i stworzyć regionalną markę, kujawsko-pomorskiej wieprzowiny i wyrobów mięsnych na jej bazie – informuje KPODR w Minikowie.
W tym roku promocję połączona z degustacją popraw przyrządzonych na bazie wieprzowiny zaplanowano miedzy innymi podczas ,,Toruńskiego Festiwalu Smaków’’ (13-14 kwietnia), ,,Powitania Lata w Bydgoszczy’’ (czerwiec), Targów Agro-Tech w Minikowie (29-30 czerwca ), ,,Pałuckich Targów Rolnych’’ w Żninie ( 24-25 sierpnia ) oraz Festiwalu Smaków w Grucznie (sierpień).
Źródło: KPODR