Trzy najmocniejsze modele Steyr serii Plus z nowymi opcjami

Firma Steyr wprowadza do 3 swoich najmocniejszych modeli z serii Plus nowe, niedostępne dotychczas opcje wyposażenia, które obejmują m.in. większy wybór przekładni i opcji do prac z ładowaczem czołowym.

reklama
Baner Amazone

Ciągniki Steyr Plus zostały wprowadzone w zeszłym roku z przekładnią S-Control II  (40 km/h 24F/24R z dwubiegową przekładnią powershift). Największe modele o mocy 100, 110 i 117 KM, czyli odpowiednio 4100, 4110 i 4120,  są teraz oferowane również z elektrohydrauliczną przekładnią powershuttle 12F/12R. Zaprojektowana z myślą o specyficznych potrzebach użytkowników ładowaczy czołowych, zapewnia 12 biegów zarówno do przodu, jak i do tyłu, z elektroniczną aktywacją sprzęgła dla szybkiej, ale płynnej zmiany kierunku jazdy.

Nowa specyfikacja powershuttle

Ciągniki wyposażone w przekładnię powershuttle 12F/12R posiadają mechaniczne sterowanie tylnym TUZem, ale od końca 2025 r. dostępna będzie opcja elektrycznego prowadzenia automatycznego, ułatwiająca pracę w polu i dopasowująca równoległe, precyzyjne przejazdy. Opcjonalny pakiet telematyczny umożliwi natychmiastową dwukierunkową wymianę danych z ciągnikiem.

reklama
Baner Kioti
W serii Steyr Plus mamy teraz więcej przekładni do wyboru, fot. mat. prasowe

Cechy wspólne dla wszystkich ciągników Plus, niezależnie od typu przekładni, obejmują reflektory robocze LED, większy 130-litrowy zbiornik paliwa i prześwit większy o 75 mm, wspomagany oponą tylną 420/85 R38, zapewniającą całkowity prześwit 480 mm. Funkcja “hamulec-sprzęgło” umożliwia odłączenie napędu za pomocą samych pedałów hamulca, co jest szczególnie przydatne podczas pracy z ładowaczem czołowym. Masa całkowita pojazdu wzrosła o 7,7 proc. do 7,0 t, umożliwiając obsługę cięższych ładunków, a większa pompa hydrauliczna zapewnia przepływ oleju 82 l/min dla wymagających narzędzi zasilanych hydraulicznie. Inne ulepszenia w zakresie podłączania osprzętu obejmują większy udźwig tylnego podnośnika – z 4400 kg do 4700 kg – oraz nowy przedni WOM wyposażony w mokre sprzęgło w celu ograniczenia konserwacji. Opcjonalny zintegrowany przedni zaczep jest kompatybilny z nową osią przednią HD klasy 1.5, która charakteryzuje się teraz ulepszoną reakcją układu kierowniczego.

Standardowa specyfikacja skrzyni biegów

Modele zamówione ze standardową przekładnią 24F/24R HiLo korzystają z elektronicznego sterowania tylnym TUZem w celu precyzyjnego zarządzania zamontowanym osprzętem oraz automatycznego WOM, który automatycznie włącza/wyłącza wał odbioru mocy w zależności od wysokości tylnego ramienia podnośnika . Komfort kabiny jest dodatkowo zwiększony dzięki amortyzacji

mechanicznej kabiny i dostępności hydraulicznego układu automatycznego prowadzenia. Ponadto układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu umożliwia lepsze dostosowanie kąta skrętu przednich kół.

Nowa opcja ładowaczy czołowych

Wprowadzony wraz ze zaktualizowanymi modelami 4100-4120 Plus Powershuttle, nowy ładowacz czołowy S635 odpowiada ich wymiarom, funkcjom i możliwościom, z maksymalną wysokością podnoszenia 3,8m oraz udźwigiem 2098 kg. Może on być montowany fabrycznie lub ciągniki mogą być zamawiane z przygotowaniem do montażu wysięgnika przez dealera.

Do modeli serii Plus dedykowane są nowe ładowacze czołowe, fot. mat. prasowe

Konstrukcja S635 obejmuje punkt obrotu osprzętu, który został przesunięty bardziej w kierunku ciągnika, aby stworzyć optymalny środek ciężkości dla kombinacji ciągnik/ładowacz, zapewniając maksymalną stabilność podczas pracy. Profil wysięgnika ładowacza jest zakrzywiony, aby zmaksymalizować widoczność, a konstrukcję  uzupełnia umieszczenie mechanizmu samopoziomującego pod wysięgnikiem i ukrycie węży hydraulicznych w ramionach, co również pomaga chronić węże przed ryzykiem uszkodzenia.

Funkcje modelu S635 obejmują automatyczną blokadę połączenia z ciągnikiem, szybkozłącze hydrauliczne z bezpiecznym schowkiem, zawór rozdzielający dla trzeciej funkcji, wskaźnik poziomu osprzętu, zawieszenie z miękką jazdą i ramkę przyłączeniową typu Euro. Wśród opcji znajdują się błotniki montowane na ramie ładowacza. Dostępny osprzęt obejmuje nową łyżkę stożkową o dużej pojemności, zapewniającą szybkie i pełne wyładowanie ładunku. Odporna na zużycie krawędź łyżki jest odwracalna, gdy krawędź prowadząca ulegnie zużyciu.

Źródło: Steyr

reklama
baner SDF
reklama
Baner podcasty

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI