Tradycja i jakość europejskiego mięsa

14 lipca odbyło się w Warszawie seminarium branżowe w ramach działań kampanii informacyjno-promocyjnej „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”, której organizatorem jest Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

W kampanii prowadzone są intensywne działania promocyjne na rzecz świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz produktów sporządzonych na bazie tych mięs. Głównym jej celem jest zwiększenie eksportu europejskiego mięsa na rynki docelowe, którymi są: Wietnam, Korea Południowa i USA oraz pogłębienie wiedzy na temat jakości, standardów produkcji, tradycji i smaku tych produktów.
 
W seminarium uczestniczyła delegacja przedstawicieli branży mięsnej – importerzy, dystrybutorzy oraz dziennikarze ze Stanów Zjednoczonych. Podczas seminarium działania kampanii przybliżyła Agnieszka Różańska – Dyrektor Zarządzający UPEMI, o jakości i bezpieczeństwie polskiego mięsa mówił Wiesław Różański Prezes Zarządu UPEMI. Kwestie eksportu polskiej żywności na rynek Stanów Zjednoczonych omawiał Lucjan Zwolak – Wiceprezes Agencji Rynku Rolnego, a o obecnej sytuacji na rynku wymiany handlowej pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi mówił Andrzej Pawelczak z Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Jarosław Naze – z-ca Głównego Lekarza Weterynarii przedstawił obecną sytuację branży mięsnej w kontekście występujących zagrożeń zewnętrznych mających wpływ na koniunkturę eksportu mięsa zwłaszcza wieprzowego.
 
Po seminarium odbyły się bezpośrednie spotkania z zagranicznymi kontrahentami, mające na celu nawiązanie nowych kontaktów handlowych i wzmocnienie relacji biznesowych z rynkiem Stanów Zjednoczonych.
 
AT na podstawie informacji UPEMI