To nie krasnoludki palą śmieci

12 września 2011, w samo południe, Fundacja Ekologiczna ARKA zorganizowała happening inaugurujący kolejną edycję kampanii To nie krasnoludki palą śmieci”, której celem jest informowanie o szkodliwości spalania śmieci w domowych piecach i o rozsądnej dla tego procederu alternatywie, czyli segregacji i recyklingu.”

Happening rozpoczął się wielkim przemarszem ulicami Bielska-Białej ponad 100 dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 8 im. Józefa Weszki z Rudołtowic oraz Szkoły Podstawowej nr 13 im. Władysława Jagiełły z bielskiego Lipnika, które niosły wielki transparent z hasłem To nie krasnoludki palą śmieci”, jednocześnie głośno go skandując i rozdając przechodniom ulotki informacyjne. Drugim punktem programu było ułożenie przez dzieci ogromnej głowy krasnala, będącej symbolem naszej kampanii, na Placu Chrobrego. Taka akcja w Bielsku-Białej odbyła się po raz pierwszy i po raz pierwszy również tak duża ilość dzieci wzięła udział w happeningu. Mamy nadzieję, że dużo osób, które zobaczyły akcję zrozumie, że palenie śmieci w piecach jest bardzo szkodliwe ludzi, zwierząt i środowiska – sezon grzewczy zbliża się wielkimi krokami!

Dziękujemy dzieciom, opiekunom, wolontariuszom i mediom za uczestnictwo w akcji!

Kampania “To nie krasnoludki palą śmieci!” jest dofinansowana przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Celem tego programu edukacyjnego jest prowadzenie lokalnych działań, realizowanych głównie przez dzieci i młodzież z przedszkoli i szkół podstawowych, w zakresie właściwego zagospodarowania i segregacji odpadów. Tytuł projektu dotyczy wykorzystania sympatycznych postaci krasnoludków do prowadzenia edukacji ekologicznej. Najważniejszą częścią kampanii jest organizacja w 20 miastach, w tym we wszystkich wojewódzkich, ekspozycji “To nie krasnoludki palą śmieci” wraz z happeningiem i konferencją prasową. Głównym elementem wydarzenia będzie umieszczenie w budynkach użyteczności publicznej, centrach handlowych, kinach postaci 7 ogrodowych krasnali z przygotowanymi banerami oraz torbami zawierającymi ulotki o problematyce palenia śmieci i recyklingu jako alternatywie. W drugiej turze kampanii odwiedzimy następujące miasta: Kraków, Lublin, Rzeszów, Częstochowę oraz Sosnowiec.