fbpx

Tęcza Smaku w pomidorach

Tęcza Smaku to znak nowoczesnych, polskich warzyw, wyróżniających się smakiem, kolorem oraz niestandardowym rozmiarem, który zapewnia łatwe i szybkie przygotowanie smacznych potraw. Projekt Tęcza Smaku w pomidorze koktajlowym, który promuje na rynku firma Syngenta,to mix trzech odmian – trzech kolorów: Angelle – kolor czerwony, Bambello – pomarańczowo-zółty oraz Mini Kumato – z czerwono-brązową barwą owocu.

Dlaczego Tęcza Smaku?
Projekt Tęcza Smaku to efekt współpracy kilku partnerów, których wspólnym celem było stworzenie nowoczesnego, zdrowego i wygodnego produktu polskiego pochodzenia.

31 maja w gospodarstwie Państwa Hanny i Karola Laskowskich w Baniosze k. Warszawy, odbyła się IV konferencja Tomato Academy. Kluczowym zagadnieniem, którym zajmują się specjaliści Toamto Academy jest podwyższanie opłacalności uprawy pomidorów szklarniowych. Analizując kierunki rozwoju rynku pomidorowego, zespół Tomato Academy – jako dodatkowe/uzupełniające źródło dochodów dla producentów, przedstawił propozycję uprawy kolorowych pomidorów koktajlowych oraz uczestnictwo w programie Tęcza Smaków.

Rafał Alfut z Tomato Academy firmy Syngenta prezentuje Tęczę Smaku w pomidorze koktajlowym – mix trzech kolorów – w specjalnych opakowaniach.

Polski rynek można uznać za bardzo tradycyjny pod względem przyjmowania się nowych form znanych produktów. Mimo to, coraz częściej polscy konsumenci sięgają po pomidory koktajlowe. Dla producentów na polskim rynku jest to szansa na rozszerzenie i urozmaicenie asortymentu dotychczas uprawianych odmian. Nie jest to jednak łatwe, wymaga to podjęcia pewnego ryzyka związanego z gwarancją zbytu tego typu produktu w dużych ilościach. Również opłacalność produkcji, z uwagi na dużo niższą wydajność i zwiększone zapotrzebowanie na siłę roboczą (głównie przy zbiorze i przygotowywaniu owoców do sprzedaży), wymaga odpowiedniej kalkulacji ceny gotowego produktu. Projekt Tęcza Smaku w pomidorze koktajlowym powstał właśnie dlatego, aby znaleźć odpowiednie rozwiązania umożliwiające wprowadzenie i popularyzację pomidorów koktajlowych pochodzących z polskiej produkcji wśród konsumentów.
Koordynatorem projektu obejmującego pomidory koktajlowe, jest specjalista ds. pomidorów szklarniowych firmy Syngenta Wojciech Juńczyk.

Tomato Academy
Specjaliści Tomato Academy współpracują na co dzień z niezależnymi doradcami z Europy Zachodniej, jak również z wieloma specjalistami z polskich firm zajmujących się poszczególnymi elementami technologii upraw szklarniowych. Celem tej współpracy jest dostarczanie kompleksowej informacji o technologii uprawy, a zagadnieniem kluczowym – podwyższanie opłacalności uprawy.
Przez ponad 5 lat działalności projektu, specjaliści Syngenty zajmowali się wieloma tematami, które mają bezpośredni wpływ na opłacalność produkcji – jak np. podwyższenie plonu i dynamiki wzrostu poprzez prawidłowe stosowanie aktywnego klimatu i odpowiedniej strategii nawodnieniowej. Szczegółowo analizowali też najważniejsze elementy kosztów jakimi są ogrzewanie oraz siła robocza. Zaproponowane metody ograniczenia tych kosztów poprzez stosowanie np. foli antykondensacyjnych, czy prawidłową pielęgnację roślin, przyczyniły się w wielu gospodarstwach szklarniowych do znaczącego ograniczenia kosztów.

Pomidory koktajlowe odmiany Angello w warunkach szklarniowych.

Jednym z najważniejszych celów projektu Tomato Academy jest prowadzenie szczegółowych i wnikliwych doświadczeń odmianowych, które prowadzone są we współpracy z doświadczonymi producentami w Polsce. Rezultaty tych badań – w postaci zaleceń uprawowych dla każdej nowej odmiany wprowadzanej na rynek polski służą temu, by producenci mogli w pełni wykorzystać potencjał każdej odmiany. Wykładowcy z Syngenty wyniki tych prac udostępniają swoim klientom poprzez biuletyny uprawowe, stronę internetową, artykuły w prasie fachowej oraz indywidualne wizyty i porady.

Warto zobaczyć
Doskonałą okazją, by obejrzec pomidory koktajlowe firmy Syngenta w przepisach kulinarnych Pana Roberta Sowy, będzie piatkowa edycja telewizji śniadaniowej Dzień Dobry TVN, 08 czerwca 2012, godz od 08:00 do 11:00.
Znany i ceniony kucharz Robert Sowa będzie przyrządzał znakomite potrawy z pomidorów, które firma Syngenta promuje w ramach projektu TĘCZA SMAKU. Jest to mix pomidorów typu snack, produkowanych przez polskich producentów, charakteryzujących się m.in. wyśmienitym smakiem i kolorem, wysoką zawartością likopenu.

Zapraszamy.

McHale - baner - kwiecień 2024
Syngenta baner Treso
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.