TECHNOBEST 2010 dla Fiata

0
722

Firma FPT – Fiat Powertrain Technologies zdobyła prestiżową międzynarodową nagrodę TECHNOBEST 2010″ za innowacyjny dwucylindrowy silnik TwinAir.”

Przyznając nagrodę dla silnika TwinAir, jury AUTOBEST doceniło rewolucję technologiczną silnika produkowanego przez FPT. Silnik w pełni realizuje koncepcję downsizingu, poprzez innowacyjną technologię elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi MultiAir, co w efekcie pozwoliło na osiągnięcie maksimum wydajności i zmniejszenie zużycie paliwa.
Nową rodzinę silników TwinAir, reprezentowaną przez wersję turbo o mocy 85 KM zaprezentowano oficjalnie w tym roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.
Produkowany przez Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej, silnik TwinAir wyróżnia się szczególnie zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, zwykle zastrzeżonymi dla silników z wyższej kategorii. Przykładem jest elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi MultiAir oraz rozrząd napędzany łańcuchem, który znacznie obniża koszty eksploatacji silnika. Ponadto dzięki zastosowaniu równoważącego wałka pośredniego, zapewniono niski poziom drgań w każdych warunkach pracy silnika: od minimalnego zakresu obrotów, aż po maksymalną moc.
W zależności od wersji (silnik wolnossący, silnik turbodoładowany lub wersja bi-fuel CNG), TwinAir może dysponować mocą od 65 do 105 KM. Pomimo relatywnie niskiej pojemności skokowej wynoszącej 900 cm3, silniki charakteryzują się wysokimi wartościami mocy oraz momentu obrotowego, dostępnymi przy niskich obrotach silnika.
Ze względu na swoje wyjątkowo małe rozmiary, nowy silnik TwinAir nadaje się do połączenia z silnikiem elektrycznym, tworząc tym samym hybrydowy zespół napędowy, szczególnie przydatny w ruchu miejskim, w którym zalety napędu hybrydowego są wyjątkowo cenne dzięki możliwości magazynowania i oddawania energii, która normalnie jest tracona podczas częstego hamowania.
Silnik TwinAir jest aktualnie montowany w wersji turbo o mocy 85 KM w Fiat 500, zapewniając zmniejszenie emisji CO2 aż do 92 g/km (w wersji ze skrzynią biegów Dualogic). Jest to najniższy poziom emisji CO2 pośród dostępnych aktualnie na rynku samochodów z silnikami benzynowymi.
Wrp.pl na podst. Fiat

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności