fbpx

Tania nawigacja rolnicza, która ma zwrócić się w rok

Rynek nawigacji rolniczych staje się coraz bardziej rozbudowany i dostępny dla większej liczby rolników. Jednym z przykładów takich właśnie korzystnych cenowo rozwiązań jest nawigacja NX510SE od firmy CHCNav.

Urządzenie to wykorzystuje wiele źródeł korekcji i pięć konstelacji satelitów, czyli GPS, GLONASS, Galileo, Beidou i QZSS. Ponadto dzięki wbudowanemu modemowi 4G i UHF możliwa jest bezproblemowa łączność ze wszystkimi standardowymi w branży poprawkami DGPS i RTK, aby osiągnąć najwyższą dokładność sterowania, czyli 2,5 cm. Do osiągania takiej dokładności nie potrzeba już dedykowanej stacji RTK, czy też specjalnych abonamentów, a wystarczy obecnie tylko pakiet danych, którego zużycie nie będzie specjalnie duże i kosztowne.

Samasz loteria - baner

Jak poinformował nas Tomasz Grzesik, dyrektor sprzedaży w firmie Satio Elektronics, będącej dystrybutorem nawigacji NX510 SE, można ją w pełni zainstalować w większości pojazdów rolniczych w mniej niż 40 minut, co znacznie eliminuje kosztowne przestoje, a jest to istotne zwłaszcza jeśli chcielibyśmy przekładać system pomiędzy różnymi pojazdami.

W skład zestawu oprócz kierownicy i monitora wchodzi oczywiście antena, fot. KW

Zwrócił również uwagę na to, że system automatycznego kierowania ma ulepszoną wbudowaną łączność, w tym wiele portów CAN, portów szeregowych, Wi-Fi, Bluetooth 4.1, modem 4G, a nawet wbudowany modem radiowy UHF i kompatybilność ISOBUS ze wszystkimi głównymi markami sprzętu.

Na zakończenie trzeba powiedzieć co sprawia, że nawigacja może się zwrócić w rok. Otóż jak twierdzi Tomasz Grzesik, przy założeniu, że gospodarstwo posiada 100 ha użytków rolnych i cenie nawigacji, zawierającej monitor o przekątnej 10,1 cala, antenę, elektryczną kierownicę i elementy montażowe, wynoszącej 25 tys. zł netto, taka sytuacja jest jak najbardziej możliwa dzięki oszczędnościach poprzez dokładniejsze aplikowanie chociażby środków ochrony czy nawozów.

Warto również zauważyć, że wspomnianą nawigację można bezproblemowo montować do ciągników i maszyn, które fabrycznie posiadają przystosowanie do montażu takiego systemu i będzie to z pewnością dużo tańsza opcja niż nawigacja fabryczna danego producenta maszyny. Nie potrzeba w tym przypadku kierownicy elektrycznej, gdyż zestaw zostanie wpięty w fabrycznie przystosowaną instalację.

Baner Bayer Roundup
Baner webinarium konopie

1 KOMENTARZ

  1. W przypadku chińskich nawigacji sprawność Isobus jest jedynie poboznym życzeniem. Niestety system nie działa. Jeśli chodzi o prawidłowe zainstalowanie systemui ułożenie wszystkich kabli pod tapicerka montaż wydłuża się do kilku godzin w zależności od modelu pojazdu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.