Szansą dla polskich producentów jest Azja

Polscy producenci i przetwórcy mleka, aby utrzymać się na rynku, muszą szukać możliwości zwiększania sprzedaży za granicę. Dużą szansą może być bardzo chłonny rynek azjatycki.

W tamtym kierunku, ze swoimi produktami wyrusza Bakoma, producent jogurtów, kefirów, śmietan i deserów mlecznych. Dodatkowo, przymierza się na również do ekspansji w Afryce. W zwiększeniu eksportu pomoże rozbudowywany wlaśnei zakład.

Bakoma promuje się na rynkach zagranicznych w różnych formach, np. poprzez uczestnictwo w targach, ukierunkowane wyjazdy, spotkania z klientami w układzie B2B. Praktykujemy to od kilku lat, obserwując rynki zagraniczne i wybierając te, które są najbardziej perspektywiczne – powiedział agencji informacyjnej Newseria Inwestor Piotr Komorowski, prezes Bakomy. – Naszym zdaniem takie są Azja Południowo-Wschodnia i docelowo niektóre kraje afrykańskie – wymienia.

Polski producent jest już znany w Indonezji oraz w Chinach. – Jesteśmy już w Chinach i zamierzamy poszerzyć tam naszą działalność. Rozważamy również uruchomienie naszego przedstawicielstwa bądź przedsiębiorstwa handlowego – mówi Komorowski. – Cały czas inwestujemy i udoskonalamy nasze metody produkcji, rozbudowujemy także nasz zakład. Myślę, że na początku przyszłego roku będziemy mogli pokazać nowe produkty – zapowiada Komorowski.

Po wycofaniu limitów kwotów mlecznych, ceny mleka i jego przetworów znacznie spadły, za to konkurncja się zwiększyła. Polska jest na piątym miejscu w Unii pod względem skupowanego mleka po Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Holandii. Tymczasem w minionym roku w naszym kraju ograniczono produkcję mleka w proszku, jogurtów i śmietany.

Inwestycje zwiększą się na pewno, natomiast w pewnym stopniu będą ukierunkowane na eksport. Wiemy, że rynek w Polsce jest bardzo konkurencyjnym i nasyconym, więc bez eksportu planowanie inwestycji na większą skalę byłoby bardzo trudne – podsumowuje prezes Bakomy.

Źródło: Newseria