Sumi Agro zmienia logo

0
470

Od 1 stycznia 2010 roku wszystkie firmy rolnicze, działające pod szyldem Sumi w Europie zmieniły logo. Firma promować będzie swoją działalność pod nowym znakiem graficznym, co jest związane z nowym etapem rozwoju korporacji i zmianą jego wizerunku. Logotyp zbudowany jest w prosty i czytelny sposób, a jednocześnie podkreśla dynamizm, z jakim rozwija się przedsiębiorstwo. Dwa kolory symbolizują profesjonalizm i rzetelność w tworzeniu nowej jakości na rynku branży rolniczej. Nowy logotyp jest przy tym wyrazisty i łatwo rozpoznawalny.

Obecna na polskim rynku firma Sumi Agro Poland nie była do niedawna powszechnie znana w branży rolniczej. Jednak ostatnie lata ekspansywnego rozwoju spółki przyniosły zasadniczą zmianę i firma stała się znaczącym graczem na naszym rynku, co potwierdzają niezależne badania i plebiscyty. Laureatami ubiegłorocznej edycji konkursu Środki ochrony roślin dla profesjonalistów” zostały trzy firmy: Bayer Crop Science, BASF Polska i właśnie Sumi-Agro Poland.

Sumi Agro Poland jako spółka handlowa japońskiego giganta Sumitomo Corporation działa w Polsce od 1994 roku, jednak produkty firmy matki obecne są na naszym rynku już ponad 30 lat. Firma jest znana przede wszystkim z marek profesjonalnych środków ochrony roślin takich jak Mospilan 20 SP, Topsin M 500 SC czy Torero 500 SC. Kilka lat temu poszerzono ofertę handlową, uzupełniając ją o nasiona kukurydzy i rzepaku, nawozy mikroelementowe, środki pomocnicze. Przez to oferta stała się bardziej kompleksowa dla rolnika. Działalność firmy obejmuje również obsługę doradczą gospodarstw.

Liczne badania rynkowe potwierdzają coraz silniejszą pozycję spółki na polskim rynku agro. Z tej okazji warto powiedzieć kilka słów o historii firmy, której marka w świecie jest znacznie bardziej rozpoznawalna niż na europejskim rynku.

Firma Sumitomo została założona w 1630 roku przez Sumitomo Masatomo. Początkowo sprzedawał on tylko leki i książki, ale szybko przekształcił swój sklep w duże przedsiębiorstwo z licznymi filiami. Przełom technologiczny w rozwoju biznesu dokonał się dzięki Riemonowi Soga (1572-1636), który sprowadził do Japonii i rozwinął w praktyce proces wytopu i przerobu miedzi, który zaczął być znany jako nanban-buki. Później stał się on rdzeniem przedsiębiorstwa rodziny Sumitomo.
Obecnie grupa Sumitomo jest jedną z największych japońskich korporacji, zrzeszającą przedsiębiorstwa z różnych branż: wydobycie węgla i metali, produkcja żelaza i stali, produkcja statków i maszyn, elektronika i produkty elektryczne, produkty chemiczne, szkło i ceramika, plastiki i gumy. Ponadto działa również w takich dziedzinach, jak: transport, logistyka i magazynowanie, przemysł spożywczy, przemysł drzewny, przemysł samochodowy, budownictwo, badania środowiskowe, bankowość, finanse, nieruchomości i ubezpieczenia, handel.
Grupa Sumimoto działa w 69 krajach na wszystkich kontynentach. Ta zróżnicowana działalność na rynkach całego świata skłoniła zarząd korporacji do podjęcia prac nad ujednoliceniem jej wizerunku, a także znaku graficznego tak, by były one spójne, niezależne od profilu działalności i szerokości geograficznej, na której sprzedawane są produkty i technologie firmy, a także by Klienci firmy, którzy cenią sobie jej profesjonalizm i wysoką jakość oferowanych artykułów nie mieli problemów z ich identyfikacją.

W 2009 roku firma Sumi Agro Poland obchodziła 15-lecie swojej działalności. Wprowadzenie nowego znaku firmy w czasie, gdy odnosi ona spektakularne sukcesy w Polsce może okazać się szczególnie korzystne dla jej przyszłego funkcjonowania na polskim rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności