Sukces, mimo kryzysu

Mimo kryzysu polska branża spożywcza może mówić o sukcesach, tak wynika z podsumowania III Forum Rynku Spożywczego. Blisko 700 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora, producentów, przetwórców, a także dystrybutorów i handlowców spotkało się 18 listopada br. w Warszawie, podczas III Forum Rynku Spożywczego. W debatach i dyskusjach dotyczących szans i zagrożeń związanych z rozwojem branży spożywczej w Polsce uczestniczyli również parlamentarzyści, przedstawiciele rządu i organizacji branżowych. Patronat Honorowy nad Forum objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marek Sawicki.

– Jesteśmy świadomi kłopotów w poszczególnych branżach rynku spożywczego. Jednak mimo kryzysu, należy spodziewać się dodatniego salda eksportu polskich produktów rolnych – mówił podczas III Forum Rynku Spożywczego Marian Zalewski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. – Warto rozmawiać i analizować co się dzieje na rynku – rozmawiać z ludźmi z branży – dodał.

Wysokie normy jakościowe zmniejszające konkurencyjność europejskiego rynku spożywczego, polskie i europejskie dylematy eksportu i importu żywności, a także promocja i kreowanie marki były głównymi zagadnieniami debaty inauguracyjnej Żywność nie zna granic”. W dyskusji dotyczącej w/w tematów udział wzięli m.in.: Renata Juszkiewicz-Ciechońska, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Dyrektor Przedstawicielstwa Metro Group w Polsce, Tomasz Kurpisz, Prezes Zarządu Hortex Holding SA, Marian Owerko, Prezes Zarządu Bakalland SA.

Po sesji inauguracyjnej wręczone zostały prestiżowe “Nagrody Rynku Spożywczego” za rok 2010 oraz, przyznane po raz pierwszy, certyfikaty “Dobry produkt – wybór ekspertów”. Wśród nagrodzonych znajdują się m.in. firmy: Agros Nova, Herbapol – Lublin i Sokołów oraz produkty: Energy Shot Red Bulla, Wódka Czysta De Luxe Żołądkowa Gorzka, pierwsza w Europie woda wzbogacana jodem firmy Ustronianka oraz Jogurt Jogobella 150 g firmy Zott.

W sesji tematycznej poświęconej finansom dyskutowano na temat możliwości finansowania rozwoju firm spożywczych na rynkach zagranicznych i bezpieczeństwa transakcji finansowych, poruszono zagadnienia dotyczące kondycji branży spożywczej i poziomu wykorzystania środków unijnych. W debacie udział wzięli m.in.: Adam Łącki, Prezes Zarządu Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA, Rafał Sosna, Dyrektor Inwestycyjny, Penta Investments Limited Sp. z o.o, Stanisław Sulima – Prezes Zarządu, Eskimos SA.

Głównymi tematami sesji “Zarządzanie/Technologie” były automatyzacja procesów produkcji i pakowania, efektywne planowanie i optymalizacja procesów technologicznych oraz budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez wdrażanie i wykorzystanie systemów informatycznych. Swoją wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie podzielili się m.in.: Edward Bajko, Prezes Zarządu Spomlek, Adam Basałaj, Prezes Zarządu, FRoSTA Sp. z o.o., Andrzej Michalski, Dyrektor Handlowy ds. Automatycznych Systemów Magazynowych Mecalux Sp. z o.o., Marek Sternik, Wiceprezes Zarządu ds. Technicznych i Produkcji, Wytwórcza Spółdzielnia Pracy Społem, Marek Moczulski, były Prezes, Mieszko SA.

Konsolidacja przetwórców jako element wyrównania szans w relacjach z detalistami, zagraniczne sieci a modernizacja polskiego handlu i przemysłu spożywczego, a także marki własne sieci handlowych – przyszłość czy zagrożenie dla przemysłu żywnościowego to z kolei najważniejsze tematy poruszone podczas sesji tematycznej “Handel”. W dyskusji prowadzonej w ramach tego panelu udział wzięli m.in. Władysław Łukasik, Prezes Agencji Rynku Rolnego, Bernard Węgierek, Prezes Zarządu w Zakładach Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA i Artur Węgłowski, Członek Zarządu Agros Nova Sp. z o.o.

III Forum Rynku Spożywczego zamknęły trzy równolegle prowadzone panele dyskusyjne: “Żywność wysoko przetworzona”, “Mleko” oraz “Mięso”.

W ramach sesji tematycznej “Żywność wysoko przetworzona” eksperci zajęli się m.in. zagadnieniami dotyczącymi perspektyw rozwoju żywności funkcjonalnej i zdrowotnej w Polsce, wzrostem udziału wysoko przetworzonej żywności w rynku oraz innowacjami w zakresie receptur, produktów i dań z innych stref kulturowych.

Wyzwania związane z zarządzaniem i technologiczno-produktowym rozwojem były głównym tematem panelu dyskusyjnego “Mleko”. Eksperci zajęli się również zagadnieniami innowacyjnych rozwiązań w obszarze marketingu i pakowania produktów mlecznych oraz szansą na wypromowanie polskich marek za granicą.

Głównymi tematami sesji tematycznej “Mięso” były poprawa walorów wyrobów mięsnych i wędliniarskich, nowe podejście do promocji mięsa, a także problemy związane z narastającą konkurencją. Udział w dyskusji wzięli m.in.: Maciej Duda, Prezes Zarządu Polskiego Koncernu Mięsnego DUDA SA, Zbigniew Nowak, Przewodniczący Rady Krajowej Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej, Prezes Zarządu Zakłady Mięsne Nowak Sp. z o.o. Sp.k. i Ryszard Smolarek – Prezes Zarządu, Łmeat-Łuków SA.

Wrp.pl na podst. Imago PR

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności