fbpx

STEYR S-Brake: opatentowany układ hamulcowy zwiększający stabilność i bezpieczeństwo

Ciągniki STEYR 6185–6240 CVT z układem hamulcowym S-Brake już w sprzedaży. Najlepsze w branży rozwiązanie zapobiega kolizji przyczepy z ciągnikiem przy hamowaniu za pomocą silnika i przekładni. Ekonomiczne rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo wyróżnia markę STEYR od konkurencji. W przyszłości będzie oferowane również w innych modelach.

Zaprezentowany na tegorocznej edycji targów GaLaBau w Norymberdze, opatentowany układ hamulcowy przyczepy S-Brake marki STEYR pozwala zwiększyć stabilność i bezpieczeństwo. Jest on już oferowany jako opcja w modelach ciągników 6185 CVT, 6200 CVT, 6220 CVT i 6240 CVT marki STEYR. Zarówno podczas prac transportowych na drogach, jaki i przy pracy na polu lub łące zespół składający się z ciągnika i podczepionego do niego narzędzia lub przyczepy może znaleźć się w krytycznej sytuacji, gdy ciągnik zacznie hamować po zwolnieniu pedału gazu lub Multicontrollera. W takiej sytuacji wkracza do akcji układ hamulcowy S-Brake marki STEYR, załączając hamulce podczepionego do ciągnika pojazdu. Zarówno w przypadku przyczepy, wozu załadowczego, prasy lub innego narzędzia układ hamulcowy S-Brake marki STEYR zapobiega kolizji z ciągnikiem i zapewnia pełną sterowność zespołu.

– Nasz nowy, opatentowany układ hamulcowy S-Brake jest unikalnym rozwiązaniem, który odróżnia nas od konkurencji. Nie tylko zapewnia on większe bezpieczeństwo, lecz również pozwala operatorom ze spokojem pokonywać krytyczne sytuacje na polu i na drodze – podkreśla Hans-Werner Eder, odpowiedzialny za marketing produktów STEYR w regionie EMEA.

Automatyczne bezpieczeństwo

Układ STEYR S-Brake jest włączany na monitorze S-TECH 700. Można to zrobić również w dowolnym momencie podczas jazdy, a aktywacja układu jest sygnalizowana zieloną ikoną przyczepy na monitorze w ciągniku. Wyłączenie układu jest możliwe tylko przy postoju – na monitorze pojawi się szara ikona przyczepy. Przy włączeniu układu S-Brake, monitoruje on aktualną sytuację podczas jazdy. Gdy operator zmniejszy prędkość jazdy ciągnika za pomocą Multicontrollera lub pedału gazu, S-Brake oblicza siłę hamowania wymaganą do zwolnienia przyczepy. Odbywa się to na podstawie momentu obrotowego określonego za pomocą umieszczonego na wejściu przekładni czujnika na kole zamachowym oraz danych ze sterownika silnika. Zastosowanie odpowiedniego ciśnienia hamowania w podczepionym do ciągnika pojeździe pozwala zsynchronizować hamowanie ciągnikiem i pojazdem oraz zapewnić stabilność zespołu. Załączony układ STEYR S-Brake działa do prędkości 35 km/h. Ta granica została określona, aby operator mógł regulować prędkość podczas jazdy bez aktywowania hamulca przyczepy. Jeśli układ hamulcowy S-Brake musiałby bardzo często ingerować przy prędkości poniżej 35 km/h, operator zostanie poinformowany o tej sytuacji za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych. Ponadto hamulec jest załączany tylko w trybie pulsującym i każdorazowo tylko po pięciu sekundach z krótkimi przerwami, aby uniknąć przegrzania się układu hamulcowego i ograniczenia siły hamowania.

Korzystne rozwiązanie: do nowych maszyn oraz jako zestaw doposażeniowy

Hamulec STEYR S – Brake jest już dostępny jako opcja do nowych ciągników marki STEYR 6185 – 6240 CVT wyposażonych w pneumatyczny układ hamulcowy w cenie 436 euro. Ponadto można doposażyć także wszystkie modele ciągników marki STEYR 6185 – 6240 CVT, które spełniają rozporządzenie UE dotyczące bezpieczeństwa pojazdów rolnych i leśnych. Od początku 2019 r. opcjonalny układ hamulcowy S-Brake będzie oferowany w innych modelach marki STEYR.

Źródło: STEYR

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.