“Stawiam na mleko”

0
510

Rusza kolejna kampania promująca spożycie mleko. Jej twórcy chcą dotrzeć do 330 tysięcy dzieci z ponad 100 miast w kraju. Znaczną część kosztów pokryje Unia Europejska.

Z badań wynika, że dzieci, które od najmłodszych lat piją mleko rzadziej łamią kości i nie mają problemów z nadwagą – przekonywali organizatorzy akcji Stawiam na mleko”. Dlatego cel kampanii promocyjnej jest prosty.
Krzysztof Przybyłowski, agencja reklamowa – “Zwiększenie spożycia mleka i produktów mlecznych wśród dzieci i ich rodziców w Polsce.”

W ciągu 3 lat informacje o korzyściach płynących z picia mleka mają trafić dzięki bezpośrednim spotkaniom do uczniów 450 szkół. Te działania będą wspierane reklamą prasową i telewizyjną.

“Dlatego stawiam na mleko i produkty mleczne codziennie.” – (hasło reklamowe nowej kampanii)
Finansowanie całego projektu zapewnia Unia Europejska przy wsparciu budżetu krajowego oraz środków przedsiębiorców zgromadzonych na Funduszu Promocji Mleczarstwa. Rząd chce, aby podobny mechanizm finansowanie promocji spożycia chce wprowadzić także w przypadku innych artykułów żywnościowych.

Marek Sawicki, minister rolnictwa – “W Ministerstwie Rolnictwa trwają prace na wzór Funduszu Promocji Mleczarstwa i chcemy, żeby inne branże były tak zorganizowane i posiadały takie środki promocyjne.”

Akcja “Stawiam na mleko” to jedna z wielu kampanii promujących spożycie mleka wśród dzieci i młodzieży.

Bogdan Twarowski, wiceprezes ARR – “Program np. “Szklanka Mleka” to jest dotychczas 200 milionów szklanek mleka przekazanych młodzieży do szkół. To jest naprawdę ogromna pomoc.”

Przeciętny obywatel Unii Europejskiej spożywa 350 litrów mleka rocznie, Polak tylko 185 litrów.

Telewizja Polska – redakcja rolna

N”