Srebrna statuetka EFFIE dla kampanii “Dobre Łaciate”

Kampania Dobre Łaciate” (właścicielem marki Łaciate jest Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie) została nagrodzona srebrną statuetką w tegorocznej edycji konkursu EFFIE w kategorii Long Term Marketing Excellence. EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych.”

Kampania Dobre Łaciate” promująca produkty mleczne prowadzona jest od 2008 roku. Składa się na nią szereg nowoczesnych i nowatorskich działań, które zaowocowały wzmocnieniem pozytywnego wizerunku i wzrostem popularności marki Łaciate. W kampanii postawiono na zbudowanie emocjonalnego związku konsumenta z marką z wykorzystaniem niestandardowych – łamiących konwencje, działań promocyjnych.

W ramach kampanii zrealizowano m.in. angażujący serwis internetowy umożliwiający transmisje na żywo z mazurskich obór. Zorganizowano urodziny Łaciatej Krowy, oferowano usługi w SPA dla krów, przeprowadzono wybory Miss Dobra Łaciata, z udziałem celebryty Piotra Gąsowskiego – przewodniczącego jury. Centrum komunikacji była strona www.laciate.pl, a fan page na Facebooku – miejscem do dyskusji i wymiany opinii. Z okazji Dnia Dziecka w wybranych centrach handlowych na terenie kraju zorganizowano zagrody, w których dzieci mogły wydoić krowę i pobawić się.

Kampania prowadzona na zlecenie Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL w Grajewie została przeprowadzona przed dom mediowy MEC oraz agencję G7.
EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Kampanie mogące zwyciężyć w EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę Klienta. Nagradza się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy Agencją a Klientem, oraz ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki.

Właścicielem i producentem marki Łaciate jest Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL – niekwestionowany lider mleczarstwa w Polsce. Skupuje i przerabia 14% pozyskiwanego w kraju surowca. Najbardziej znane marki MLEKPOLu to Łaciate, Milko i Mazurski Smak. Spółdzielnię tworzy 12 zakładów (w Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Zambrowie, Augustowie, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu i Gorzowie Wielkopolskim) oraz 13,5 tysiąca dostawców – producentów mleka. Spółdzielnia zatrudnia ponad 2300 osób.
Marka Łaciate funkcjonuje na rynku od 1996 roku, a w jej portfolio znajdują się mleko, masło, śmietanka oraz mleko zagęszczone.
Źródło: Agencja PR First Communications