Segregacja śmieci wciąż przysparza problemów w wielu gospodarstwach domowych w naszym kraju. Wpływa na to wiele czynników. chociaż przede wszystkim powodem jest brak nawyku segregowania śmieci.
Ministerstwo Środowiska postanowiło więc wziąć sprawy w swoje ręce. I tak, w ramach kampanii społecznej, na ekranach naszych telewizorów możemy już oglądac spoty na podstawie scenariuszy, których współautorem jest Cezary Harasimowicz. Występują w nich Maciej Nowak (znany krytyk kulinarny i teatralny) i Wojciech Modest Amaro (jedyny restaurator w Polsce z prestiżową gwiazdką Michelin).
Resort Środowiska na fali sukcesów programów kulinarnych i mody na gotowanie, postanowił pokazać, że współczesna kuchnia nie moze obyć się bez segregowania. Skąd taki właśnie pomysł na spot? W większości polskich domów, kosze na śmieci znajduja się w kuchni, stąd wybór twarzy kampanii. Proste…?
– Chcemy trafić do nieprzekonanych i pokazać, że segregacja śmieci ma sens i można ją z powodzeniem zorganizować nawet w małych kuchniach. Naszym celem jest również dostarczenie praktycznej wiedzy na temat sposobów postępowania z różnymi rodzajami odpadów – podkreśla Maciej Grabowski, minister środowiska.
W akcję zaangażowała się również Iza Rutkowska, artystka, która zaprosi mieszkańców osiedli do stworzenia instalacji z odpadów.
Kampania ma trafiać nie tylko do przeciętnego Kowalskiego, ale też do gmin i przedsiębiorców. Do gmin w zakresie dobrych praktyk angazujących mieszkańców w segregację, z kolei materiały dla przedsiębiorców, którzy wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach, zachęcają do społecznej odpowiedzialności biznesu.
W ciągu roku każdy z nas produkuje blisko 320 kg śmieci. Większość z nich to cenne surowce, które można ponownie wykorzystać.
Dodatkowe materiały dostępne są na stronie kampanii: www.naszesmieci.pl
Renata Struzik, źródło: Lasy Państwowe