fbpx

Smart soki i musy

Smart kampania ruszyła – polskie soki i musy będą promowane zarówno w naszym kraju, jak i u czterech sąsiadów: w Czechach, Rumunii, na Słowacji i Litwie.

Ruszyła nowa kampania promocyjno – informacyjna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków pod hasłem „Soki i musy – witaminy w SMART formie”. Trzyletni program ma uświadomić rodzicom, że soki i musy owocowo-warzywne to wygodny sposób na wzbogacenie codziennej diety o witaminy. Działania promocyjne będą prowadzone równocześnie w ramach kampanii telewizyjnej, internetowej, przez stronę www i fanpage na Facebooku, jak również w działaniach PR i BTL. Kampania obejmie aż pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki.

Głównym celem kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie” jest edukacja rodziców i dzieci na temat soków i musów, które mogą doskonale uzupełniać codzienną dietę o witaminy i składniki odżywcze. Poprzez przekazywanie wiedzy na temat wartości odżywczych, składu oraz właściwości soków i musów.

Jak pokazują najnowsze badania, spożycie soków na pięciu rynkach objętych kampanią jest w większości znacznie poniżej średniej unijnej oraz zauważalna jest duża dysproporcja w spożyciu soków. Jak wynika z raportu AIJN 2013 Liquid Fruit, Market Report, przeciętny Polak wypija około 11,7 litrów soków na rok na osobę, co daje średnio około 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklankę na tydzień. Tymczasem rekomendowana przez ekspertów do spraw żywienia ilość soku na dzień to 200 ml. Dla porównania mieszkaniec Wielkiej Brytanii wypija ok. 17 litrów soków na rok, Niemiec – ok. 22 litrów, a Norweg około 30 litrów. Musy z kolei stanowią nową kategorię na większości z pięciu rynków objętych kampanią, a ich spożycie oraz świadomość na temat ich właściwości będzie dopiero budowana.
Kampania „Soki i musy – witaminy w SMART formie” w głównej mierze opiera się o ideę „smart rozwiązań” czyli takich, które są atrakcyjne, modne i przede wszystkim wygodne. Soki i musy to witaminy w smart formie, bo dzięki poręcznym opakowaniom są nowoczesną formą owoców. To sprawia, że możemy z nich korzystać w każdym miejscu i o dowolnej porze.

Kampanię merytorycznie wspiera Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Wydział Nauk o Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.
Więcej informacji na temat kampanii dostępnych jest na stronie www.sokiimusy.eu
Kampania jest finansowana głównie z budżetu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospopolitej Polskiej, jak również ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw stanowiących wkład własny KUPS.

Renata Struzik, za: FAMMU/FAPA

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.