Škoda od pół roku liderem rynku w Polsce

0
770

Począwszy od kwietnia do września, marka Skoda niezmiennie pozostaje na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów osobowych w Polsce. Wyniki sprzedaży jednoznacznie wskazują lidera rodzimego rynku motoryzacyjnego. Przez pół roku żadnej marce nie udało się wyprzedzić Skody, której modele pozostają najchętniej wybieranymi w przypadku zakupu nowego samochodu.

Udział rynkowy Skody we wrześniu to 13,76% – jedyny ponad 10% w kraju. Wynik narastający – 11,67 % też jest obecnie najwyższym wynikiem w skali kraju i przy rosnącej sprzedaży pod koniec roku, można się spodziewać tylko jego podwyższenia, uważają przedstawiciele koncernu.
Najpopularniejszymi modelami w Polsce są Octavia i Fabia. W okresie styczeń-wrzesień 2009 sprzedano 13 475 sztuk modelu Octavia i 10 990 sztuk modelu Fabia.
Marka także na arenie międzynarodowej, mimo panującego kryzysu, radzi sobie świetnie: wrzesień 2009 był najbardziej udanym miesiącem, jeśli chodzi o sprzedaż całkowitą, w historii Skoda Auto. Nowych nabywców znalazły 69 023 samochody marki. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku, wzrost wyniósł aż 17%. Rekord udało się osiągnąć zwłaszcza dzięki wynikom wypracowanym przez dealerów działających w Europie Zachodniej. W samych Niemczech Skoda sprzedała we wrześniu 16 806 pojazdów.
Najlepiej sprzedającym się modelem była Fabia (28 053 sprzedane sztuki, wzrost o 31,4% w porównaniu z wynikami za wrzesień 2008). Innym ważnym rynkiem, który wyraźnie przyczynił się do uzyskania rekordowych wyników, były Chiny, gdzie sprzedano 14 328 samochodów (wzrost o 187,9%).