fbpx

Przyczepa do zboża last minute. Nowa czy używana? Oferta zróżnicowana, ceny też

Obecny czas, kiedy żniwa dopiero startują to właściwie ostatnia chwila, aby tegoroczne plony przewieźć nowo zakupionym nabytkiem. Sprawdziliśmy jakie przyczepy z najpopularniejszego przedziału ładowności można kupić i za ile.

Segment ładowności od 8 do 10 ton jest od kilku lat jednym z najpopularniejszych w kraju i to właśnie takie przyczepy wybierają rolnicy poszukujący tego typu maszyn.

Samasz loteria - baner

Przeglądając oferty dealerów można znaleźć bardzo bogaty wybór konstrukcji, głównie dwuosiowych, od wszystkich producentów. Jednakże chcąc kupić nową przyczepę trzeba przygotować się na niemały wydatek.

Zaczynając od nowych przyczep o ładowności 8 ton dość dużo maszyn jest spod znaku Metal Fach, gdzie za taką przyczepę trzeba zapłacić około 80 tys. zł brutto. Tańsza natomiast o ponad 10 proc. będzie przyczepa Ursus D-608, bo trzeba za nią zapłacić około 70 tys. zł brutto. Średnio o 2-3 tys. zł droższe będą natomiast przyczepy marki Pronar z serii T 672.

Dobre ceny na swoje przyczepy oferuje również Metaltech Mirosławiec, którego 8 tonowa, dwuosiowa przyczepa jest wyceniana obecnie na około 82,5 tys. zł brutto. Jednakże sporo drożej robi się gdy decydujemy się na przyczepy marek Zasław lub Wielton  ponieważ w tym przypadku za ładowność 8 ton trzeba zapłacić  pomiędzy 85 a 90 tys. zł brutto w zależności od dealera.

Trzeba również zaznaczyć, że właściwie wszystkie podane powyżej modele są w wyposażeniu podstawowym i za plandekę ze stelażem i pomost roboczy z reguły jest dopłata pomiędzy 4 a 6 tys. zł. Natomiast jeśli chodzi o ładowność 10 ton to ceny nowych przyczep rozpoczynają się od około 85 tys. zł brutto a kończą z reguły na cenach dochodzących do 102-105 tys. zł brutto.

Dużo tańszą opcją jest z pewnością zakup przyczep używanych, i przy założeniu, że wybieramy przyczepę w stanie bardzo dobrym lub np. po odbudowie, to musimy się liczyć z wydatkiem minimum 35 tys. zł brutto za modele o ładowności 8-10 ton,  a najczęściej ceny kończą się w okolicach 60 tys. zł brutto. Dominują tu zdecydowanie niemieckie przyczepy HL i czeskie Brandysy, które w najdroższych wersjach po kapitalnej odbudowie niczym nie ustępują nowym przyczepom.

Warto również zauważyć, że o ile w przypadku przyczep nowych tandemy stanowią około 30 proc. pojawiających się w ogłoszeniach maszyn, to już w przypadku przyczep używanych z przedziału ładowności 8-10 ton stanowią około 50 proc. ogłoszeń, co wynika z pewnością z faktu, że na Zachodzie tego typu przyczepy są dużo popularniejsze niż w Polsce. Cenami takie przyczepy nie odbiegają natomiast od wersji dwuosiowych.

Na koniec warto również powiedzieć, że w przypadku podanych tutaj cen przyczep używanych skupiliśmy się na takich, które od razu po zakupie można podpiąć do ciągnika i jechać po nowe zbiory bez żadnego wkładu, ponieważ można oczywiście znaleźć tańsze oferty, ale w większości będą one wymagały od kupującego pewnego nakładu sił i środków.

Baner Bayer Roundup
Baner webinarium konopie

1 KOMENTARZ

  1. Ostrzegam przerabiałem kłopoty z urządzeniami i przyczepą PRONAR. Firma porażka reklamacji nie ma jest powiedziane gwarancja z pronaru do bramy dalej się nie znamy. Materiały stalowe plastelinowe a lakierowanie bez podkładu rdza po 6 miesięcy samą wychodzi maszyny pod wiatą. O spawaniu i montażu elementów wiele do życzenia.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.