Polska platforma biznesowa ma promować w Państwie Środka nasze wyroby sektora rolno – spożywczego.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców utworzył platformę eksportową, której celem jest wsparcie sprzedaży polskich wyrobów na jednym z największych rynków zbytu na świecie. Chiny są celem niemal wszystkich eksporterów, nie tylko ze względu na liczbę ludności, lecz także na trwający tam od wielu lat boom gospodarczy.
Jednocześnie jest to jednak zupełnie inna kultura i mentalność. Istnieje wiele barier, które uniemożliwiają lub spowalniają współpracę pomiędzy polskimi eksporterami a tamtejszymi odbiorcami. Stąd pomysł, aby udzielić naszym przedsiębiorcom pomocy na tamtejszym, jakże trudnym terenie.
W ramach działalności platformy, na miejscu w Chinach stale działa trzech doradców, którzy znają i na bieżąco analizują tamtejszy rynek. Dzięki nim, polscy eksporterzy mogą uzyskać pomoc w kontakcie z chińskimi dystrybutorami. Nasi analitycy udzielają także pomocy prawnej przy zawieraniu kontraktów z tamtejszymi partnerami. Jest to bardzo ważne, ponieważ Chiny chronią swój rynek i mają bardzo duże wymogi wobec zagranicznych podmiotów, które chcą tam dostarczać swoje produkty.
Jednocześnie działalność platformy biznesowej w Chinach jest traktowana jako projekt pilotażowy. W planach są podobne przedsięwzięcia w innych krajach azjatyckich, bowiem ten cały kontynent stanowi dla naszych producentów i eksporterów olbrzymi potencjał eksportowy.
K. Madeja/Źródło: biznes.pl