Pomidory na zdrowie!

Pomidory są pożywne, zdrowe i smaczne. Niby wiadomo, ale chyba nie wszystkim i nie do końca. Dlatego też być może już wkrótce 3 mln euro będzie przeznaczonych na ich promocję.

„Pomidory dobre z natury” to nowy program promocji spożycia pomidorów na rynku polskim i niemieckim. Na jego realizację przeznaczono ponad 3 mln euro. Program powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami (SPPiOPO).
Według Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej PIB w Warszawie oraz doktora Michała Trzęsowskiego z Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu, Polska jest piątym producentem pomidorów w Europie. Wg. SPPiOPO prawie 80% produkcji trafia na polski rynek, a pozostałe 20% stanowi eksport. Głównymi odbiorcami polskich pomidorów były dotychczas: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Niemcy i Wielka Brytania. Wśród nich, najwięcej pomidorów sprzedawaliśmy do Rosji – 50% (przed wprowadzeniem embargo). W połączeniu z Ukrainą i Białorusią eksport sięgał 75%.

Obecnie Rosja wraz z Niemcami to dwaj najwięksi importerzy pomidorów w Europie, a sąsiedztwo obu krajów stanowi dla Polski duży potencjał rozwoju eksportu tych warzyw. W latach 2005–2013 zanotowano dużą dynamikę importu pomidorów na rynek rosyjski, który wzrósł z 351,8 tys. ton do 852,5 tys. ton, osiągając według danych Factsheet Russia wartość 1101,8 mln USD.
Program „Pomidory dobre z natury”    popularyzujący spożycie pomidorów będzie mieć charakter informacyjno-promocyjny, w związku z czym działania będą prowadzone zarówno za pośrednictwem internetu, prasy i telewizji, jak i poprzez współpracę z blogerami, czy eventy: akcje w punktach sprzedaży i placówkach oświatowych oraz udział w targach.

Budżet na kampanię wynosi 3 mln euro, z czego 80% zostanie wydanych w kraju, pozostałe 20% zostały przeznaczone na promocję w Niemczech. Głównym celem projektu jest wzrost świadomości zdrowotnych właściwości pomidorów i ich wartości odżywczej, a także zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim oraz promocja zdrowej diety.

– Pomyślna realizacja kampanii jest dla nas niezwykle istotna i liczymy, że uda nam się trafić z przekazem do dużej liczby konsumentów. Kluczowe są dla nas przede wszystkim te działania, które na szeroką skalę pokażą jak ważne jest jedzenie warzyw, a z pomidorów uczynią filar zdrowej, zbilansowanej diety i świadomego stylu życia – wyjaśnia Maciej Mularski, prezes SPPiOPO.

W projekt zostaną zaangażowani eksperci do spraw żywienia, którzy uświadomią konsumentom liczne walory pomidorów. Nie każdy wie, że owoc pomidora ważący około stu osiemdziesięciu gramów, aż w 60% pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, natomiast w 25% na witaminę E. Pomidor zawiera również beta-karoten, witaminy z grupy B oraz składniki mineralne, takie jak potas, wapń, magnez, żelazo, mangan i kobalt. Kampania przybliży konsumentom wszystkie zalety zdrowotne i smakowe codziennego spożywania pomidorów, zaprezentuje pomidory jako element zbilansowanej diety oraz składnik bazowy smacznej kuchni, ponadto przedstawi zakres oferty tych warzyw oraz informacje na temat jakości i bezpieczeństwa pomidorów pochodzących z UE.
Jeśli Komisja Europejska pozytywnie oceni program, będzie on wdrażany już od lutego 2016 roku. Finansowanie projektu jest przewidziane z budżetu Unii Europejskiej, Polski i samego Stowarzyszenia.

Renata Struzik, źródło: NuOrder Group

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności