Na największe na świecie targi branży ekologicznej w Norymberdze zjechało ponad 2100 wystawców z ponad 70 krajów prezentując szerokie spektrum żywności ekologicznej. Polska oferta była prezentowana na kilku stanowiskach z czego największe stanowiło stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, będące elementem kampanii promocyjnej “Ekologia”.
W tym roku atrakcje BioFachu poszerzone zostały o ekspozycję produktów pielęgnacyjnych i kosmetycznych, a także największą wystawę ekologicznego wina. Wszystkie produkty prezentowane na targach muszą posiadać certyfikaty zgodne z unijnym rozporządzeniem w sprawie żywności ekologicznej lub spełniać wymogi akredytacyjne IFOAM Międzynarodowego Stowarzyszenia Ruchów Rolnictwa Ekologicznego.
Polska oferta była prezentowana na kilku stanowiskach z czego największe stanowiło stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, będące elementem kampanii promocyjnej “Ekologia”. Na utrzymanej w stylu sadu przestrzeni, polscy wystawcy, z pięciu regionów wystawiających swoje produkty na sąsiadujących stoiskach , mieli możliwość i miejsce do podejmowania kontaktów handlowych, prezentacji produktów oraz konsultacji z międzynarodowymi ekspertami w dziedzinie żywności ekologicznej. Stoisko wizytowali przedstawiciele resortu rolnictwa – MRiRW Marek Zagórski – Sekretarz Stanu, Ewa Bartosiewicz Piskorska – Dyrektor Biura Ministra, Wiesław Podyma – Zastępca Dyrektora Dept. Hodowli i Ochrony Roślin oraz Robert Piłat – naczelnik Wydziału w Departamencie UE i Współpracy Międzynarodowej oraz Agencji Rynku Rolnego: Ireneusz Jabłoński – Zastępca Prezesa.
Tegorocznym tematem stoiska informacyjnego kampanii “Ekologia” w Norymberdze i wiodącym motywem ekspozycyjnym były owoce i warzywa. Pod autentycznymi śliwami stworzono rodzaj kawiarenki, której gościnny i otwarty charakter przyciągał uwagę zwiedzających. W ramach degustacji owoców i warzyw, próbowano ekologiczne jabłka, powidła owocowe, jabłkowe chipsy i ogórki kiszone. Sporo zainteresowania wzbudziły kilkakrotnie prezentowane tradycyjne metody kiszenia kapusty i wyciskania soków, których także można było skosztować.
źródło: Agencja Tosterado
opr. MS
N