Polskie napoje mleczne ze spadkami

Pierwsza połowa 2015 roku to spadek eksportu polskich jogurtów, kefirów i napojów mlecznych. Był on o 4% mniejszy ilościowo niż przed rokiem, a wartościowo aż o 12%.

Według FAMMU/FAPA, w pierwszej połowie 2015 roku eksport tych produktów z Polski osiągnął poziom 53,6 tys. ton i był o 4% niższy niż przed rokiem. W ujęciu wartościowym odnotowano 12% zniżkę – do 58,5 mln EUR.

W przypadku eksportu jogurtów nastąpił spadek wartości o 9% – do 30,5 mln EUR. Pozostałe artykuły objęte kodem PCN 0403 odnotowały zniżkę wartości o 16%. W każdym miesiącu pierwszego półrocza br. eksport był mniejszy od wyniku z 2014 roku i tylko w styczniu i marcu przewyższał wywóz za granicę z 2013 r.

Prawie 96% wymienianych produktów trafiało do krajów Unii Europejskiej. Głównym odbiorcą była Wielka Brytania – przy 29% wzroście ilości (do 6,15 tys. ton) zaobserwowano tu 27% zwyżkę wartości (do 7,4 mln EUR). Na drugim miejscu uplasowały się Węgry, gdzie wartość sprzedawanych wymienianych napojów mlecznych zwiększyła się o 1% w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. (6,69 mln EUR). Jak zauważa FAMMU/FAPA, wartość eksportu do trzeciego odbiorcy omawianych artykułów z Polski – Czech, I połowie bieżącego roku była o 26% niższa niż w analogicznym przedziale czasowym 2014 r. i wynosiła 5,03 mln EUR.

Renata Struzik, źródło: FAMMU/FAPA      

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności