Polskie mięso w Korei Południowej

0
169

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego UPEMI oraz Izba Gospodarcza Polska – Korea Południowa podpisały porozumienie, którego celem jest ułatwienie polskim przedsiębiorcom z branży mięsnej eksportu swoich towarów do Korei Płd. To część kampanii promocyjnej Stół Pełen Smaków”. N”

W uroczystości sygnowania dokumentu uczestniczyli m.in. Artur Ławniczak podsekretarz stanu, Si-hyung-Lee ambasador Republiki Korei w Polsce, Wiesław Różański prezes zarządu UPEMI, Bożena Giacchini prezes zarządu Izby Gospodarczej Polska-Korea Południowa oraz przedstawiciele KOTRY – Koreańskiej Agencji Promocji Handlu i Inwestycji.

Porozumienie jest jednym z elementów kampanii promującej polską żywność w Korei Płd. i USA – Stół Pełen Smaków” prowadzonej przez UPEMI. Kampania ta, której budżet wynosi 2 mln 300 tys. euro, to kolejny zaakceptowany przez Komisję Europejską program dotyczący mrożonej, schłodzonej lub świeżej wołowiny, wieprzowiny i cielęciny oraz produktów opartych na tych składnikach. Jest ona adresowana do producentów i konsumentów z Korei Południowej i Stanów Zjednoczonych. Celem zaplanowanych działań promocyjnych i informacyjnych jest zbudowanie i utrwalenie pozytywnego wizerunku produktów mięsnych pochodzących z Unii Europejskiej oraz prezentacje w ramach wspólnych wystąpień produktów spożywczych posiadających znak promocyjny Poznaj Dobrą Żywność.

Obie organizacje już przygotowują się do wzięcia udziału w targach i wystawach żywności, organizowanych w przyszłym roku w Korei Południowej.

Opr. i foto: MS/Wrp.pl