fbpx

Polski drób na azjatyckim rynku

Na początku sierpnia delegacja polskich producentów drobiu wzięła udział w targach Vietfood & Beverage 2016 w Ho Chi Minh (d. Sajgon). Przedstawiciele branży odbyli szereg spotkań z potencjalnymi odbiorcami polskiego drobiu na rynku wietnamskim oraz z reprezentantami lokalnej administracji. Polskie stoisko było największym i jednym z najczęściej odwiedzanych na targach. Rodzimego drobiu próbowała m.in. minister podsekretarz stanu w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Socjalistycznej Republiki Wietnamu, pani Hồ Thị Kim Thoa.

Polska wysłała w 2015 r. do Wietnamu produkty rolno-spożywcze o wartości 100 mln Euro. Największy udział w zeszłorocznym eksporcie, bo aż 30%, stanowiły produkty mleczarskie i ryby. Rynek wietnamski jest otwarty dla polskich towarów, w tym drobiu. Aktualnie już kilku znaczących eksporterów wysyła tam regularnie swoje wyroby. Jednak potencjał tego rynku nie jest wciąż w pełni wykorzystany – drób stanowi obecnie 2% wartości polskiego eksportu do Wietnamu, a jego wolumen jest o połowę mniejszy niż w latach 2009/2010.  Dlatego też przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej postanowili promować wysokiej jakości mięso drobiowe właśnie podczas jednej z największych imprez targowych w tym rejonie.

Baner Syngenta

Targi Vietfood & Beverage to jedno z największych tego typu wydarzeń, organizowanych cyklicznie w Wietnamie. Za każdym razem wydarzenie gromadzi rzeszę wystawców z różnych zakątków świata, chcących promować swoje produkty na rynku azjatyckim. Celem udziału w targach polskiej delegacji było promowanie wysokiej jakości mięsa drobiowego wyprodukowanego zgodnie z jednymi z najbardziej restrykcyjnych na świecie europejskimi normami. Promowany był także system jakości QAFP (Quality Assurance for Food Products). Eksperci z Polski, w tym przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej oraz przedstawiciele zrzeszonych w niej firm, nawiązali wiele kontaktów mogących zaowocować rozwojem współpracy biznesowej. Dodatkowo, odwiedzający stoisko KRD-IG, mieli okazję wziąć udział w pokazach kulinarnych i degustacji dań przygotowanych na bazie mięsa drobiowego przez uznanego szefa kuchni Artura Moroza.

Duża impreza targowa, która zgromadziła w mieście przedstawicieli biznesu z różnych części Wietnamu, była też świetną okazją do organizacji branżowego seminarium poświęconego specjalistycznym zagadnieniom związanym z systemem produkcji drobiu w Europie, jego jakością i zasadami certyfikacji QAFP, a także możliwością wymiany handlowej z Wietnamem w tym zakresie. Wsparcia przy organizacji seminarium organizatorom kampanii udzieliła Ambasada Rzeczypospolitej Polski w Hanoi. Na seminarium zaproszeni zostali lokalni dystrybutorzy i przetwórcy drobiu, w tym osoby odpowiedzialne za import mięsa do Wietnamu, oraz przedstawiciele lokalnej administracji. Ogromna frekwencja wskazuje na znaczny potencjał rozwoju wymiany handlowej. Po seminarium goście zostali zaproszeni na bankiet, który stanowił okazję do bardziej nieformalnych rozmów i zacieśnienia relacji biznesowych. W spotkaniu uczestniczyli m.in.  Ambasador RP w Hanoi Barbara Szymanowska, z-ca Prezesa Agencji Rynku Rolnego  Jarosław Ołowski oraz Radca Ekonomiczny w Ambasadzie RP w Hanoi Mariusz Boguszewski. Uczestnicy wysoko ocenili poziom merytoryczny wydarzenia, a przedstawiciele kampanii liczą na realne efekty tych działań promocyjnych.

Jesteśmy mile zaskoczeni, że nasza oferta spotkała się z tak pozytywnym odbiorem w Wietnamie. Widzimy duży potencjał tego rynku i jesteśmy przekonani, że prowadzone działania przyniosą realne efekty w kierunku wzrostu eksportu. Spotkania, które mieliśmy okazję tu odbyć, pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania odbiorców i specyfikę tego rynku – podsumowuje Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG.

Wydarzenia w Ho Chi Minh były pierwszymi z zaplanowanych na trzy lata działań w Wietnamie realizowanych w ramach finansowanej ze środków Unii Europejskiej kampanii „Europejski drób – w jakości siła”. Kolejna wizyta i działania promocyjne w tym kraju odbędą się jesienią. Kampania promocyjno – informacyjna prowadzona jest także w Chinach, Hongkongu i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Źródło: KRD

McHale - baner
Danko baner marzec 2024
Webinarium konopie - baner
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.