Polska Izba Mleka na podbój Chin

Polska Izba Mleka zaprezentowała się podczas targów Sial China 2015 w Szanghaju. Głównym celem była promocja polskich produktów mleczarskich. W końcu Chiny są bardzo chłonnym rynkiem, a nasze produkty są tam coraz bardziej cenione.

Podczas jednej z najważniejszych imprez wystawienniczych branży rolno-spożywczej na świecie, targów Sial China 2015 udział wzięło ponad 2700 wystawców, w tym również z Polski. Impreza, którą odwiedziło ok. 55 tysięcy osób, odbyła się w Szanghaju. W „Shanghai New International Expo Centre Hall” udostępniono 10 hal wystawienniczych na ponad 115 000 metrach kwadratowych.

Na targach, nie zabrakło również przedstawicieli Polskiej Izby Mleka, którzy byli współorganizatorami stoiska kampanii „TRADE MILK”. Kampania ta ma na celu promowanie polskich i europejskich produktów mleczarskich na rynku chińskim, a przy tym podkreślanie ich wysokiej jakości oraz wybornego smaku, uzyskanego dzięki ekologicznym i naturalnym technologiom produkcji. Wśród promowanych produktów są sery żółte dojrzewające, mleko w proszku, mleczka smakowe oraz jogurty. Stoisko „TRADE MILK” stwarzało również możliwość nawiązania kontaktów biznesowych oraz podjęcia współpracy z polskimi producentami mleka i przetworów mlecznych.

Podczas targów zorganizowane zostało również śniadanie prasowe w formie briefingu prasowego. Gospodarzem spotkania był przedstawiciel Polskiej Izby Mleka. Wzięło w nim udział 30 dziennikarzy branżowych, 3 przedstawicieli WPHI w Szanghaju wraz z zaproszonym Konsulem RP w Shanghaju oraz przedstawicieli Polskiej Izby Mleka i lokalnych organizatorów. Konferencja połączona była z prezentacją produktów na każdym ze stolików w postaci mini deski serów oraz wyodrębnionym stanowiskiem z wyeksponowanymi produktami polskich i europejskich przetwórców mleka.

Spotkanie rozpoczęło wystąpienie wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi – Zofii Szalczyk. Zapytana o skutki rosyjskiego embarga na rynek polski, zaznaczyła ona, że nie jest ono problemem dla całego kraju, a jedynie dla wybranych przedsiębiorców. Pozytywną stroną tej sytuacji jest intensyfikacja działań promocyjnych na rynku chińskim, mających na celu doprowadzenie do dywersyfikacji rynków.

Dyrektor Polskiej Izby Mleka – Agnieszka Maliszewska w swoim wystąpieniu przedstawiła główne cele kampanii „TRADE MILK” oraz produkty mleczarskie objęte promocją. Podkreśliła bardzo dobrą kondycję producentów przetworów mlecznych z Polski, dynamiczny rozwój spółdzielczości mleczarskiej oraz wyjątkowe walory smakowe i wysoką jakość polskich produktów mlecznych. Zaproszeni goście mogli o tym się przekonać podczas degustacji tychże wyrobów.

Radca generalny Ambasady RP w Pekinie Andrzej Pieczonka mówił o uproszczonych zasadach certyfikacji ułatwiających wymianę handlową. Zapytany o szanghajską strefę wolnocłową podkreślał, iż deficyt w wymianie handlowej niesie spore nadzieje na wykorzystanie strefy w zwiększeniu eksportu mleka i przetworów mlecznych.

Polska jest obok Francji, Holandii, Niemiec jednym z wiodących eksporterów  produktów mleczarskich do Chin.

Renata Struzik, za: Polska Izba Mleka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności