Pod patronatem ministra rolnictwa

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krzysztof Jurgiel objął honorowym patronatem nad realizowaną przez Polska Izba Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów kampanią “Mamy kota na punkcie mleka”.

Jej celem jest , aby w jak najbardziej atrakcyjny sposób przekazać dzieciom wiedzę na temat dobroczynnych właściwości odżywczych i zdrowotnych mleka oraz przetworów mleczarskich.

Jak wiemy, mleko jest źródłem białka, tłuszczu, węglowodanów. Zawiera składniki mineralne takie jak wapń, magnez, potas, fosfor, cynk oraz witaminy A, D, E, K oraz z grupy B. Dostarcza pełnowartościowego białka, które jest przecież podstawowym budulcem kości i zębów, a także narządów i mięśni. A ich prawidłowy rozwój jest niezwykle ważny u dzieci. Wapń i witamina D odgrywają bardzo istotną rolę, zwłaszcza w okresie wzrostu i dojrzewania. Pełna szklanka mleka zawiera aż 300 mg wapnia. Stanowi to około 1/3 dobowego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Mleko jest więc łatwym i jednym z najtańszych sposobów na wartościową i zdrową dietę. Powinna ona być również bogata w sery, które są znakomitym źródłem kwasu linolowego, jednego z najsilniej działających związków o właściwościach przeciwnowotworowych zawartych w pożywieniu – informuje Biuro Prasowe Kampanii Mamy kota na punkcie mleka.

Obecnie trwa rekrutacja szkół podstawowych do bezpłatnego programu „Mamy kota na punkcie mleka”. Przystąpienie do programu jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę internetową kampanii www.kochammleko.pl. Tam pod TYM adresem jest deklaracja.

Kampania “Mamy kota na punkcie mleka” jest realizowana dzięki Polskiej Izbie Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Sfinansowana jest z Funduszu Promocji Mleka.

Źródło: PIM