Optum CVX – nowość od Case IH

Nowa seria ciągników Optum CVX ma mieć wymiary zbliżone do pumy, za to moc znacznie większą – zapowiadają eksperci marki.

Nowy Optum CVX to pierwszy ciągnik marki Case IH opracowany w nowej stylizacji, która obejmuje zmienioną maskę silnika i tylny zderzak oraz przyciągające wzrok reflektory. Jest to odpowiedź ekspertów marki na zapotrzebowanie europejskich rolników na ciągniki o większej mocy i, jak to określają, o wymiarach „zbliżonych do Pumy”.
– Właściciele nowoczesnych, wydajnych gospodarstw rolnych i wykonawcy prac na zlecenie w Europie to jedni z najbardziej wymagających klientów na świecie, choćby dlatego, że tutaj żniwa są bardziej intensywne, a plony większe niż w większości innych regionów, za to warunki atmosferyczne często ograniczają okna czasowe dostępne dla prac polowych. Właśnie dlatego zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy ciągnik Optum CVX: aby zapewnić maksymalną wydajność, skuteczność i niezawodność, niezależnie od podjętego zadania – mówi Andreas Klauser, Case IH President.

Optum CVX marki Case IH
Seria ciągników Optum CVX obejmuje dwa modele wyposażone w niewielkie silniki NEF o pojemności 6,7 litra firmy FPT Industrial, o mocy 270 lub 300 KM przy prędkości znamionowej 2100 obr./min. Większy model dostarcza moc maksymalną 313 KM przy prędkości 1800 obr./min. Silniki korzystają z technologii oczyszczania spalin Hi-eSCR only, która zapewnia najwyższą wydajność spalania i zgodność z normami emisji Stage IV. Modyfikacje w silniku obejmują zawory z nowego materiału i przeprojektowanie głowicy silnika w celu podwyższenia ciśnienia spalania. Jednak najważniejsza zmiana dotyczy dolnej części bloku silnika i miski olejowej. Dzięki specjalnemu rozwiązaniu, miska olejowa służy teraz jako swoisty wspornik ciągnika, skutecznie odciążając blok silnika. Standardowa masa ciągnika Optum CVX wynosi 11000 kg, ale zastosowanie tej „misy konstrukcyjnej” umożliwiło podniesienie masy brutto ciągnika do 16000 kg, co daje klientom możliwość optymalnego balastowania i zwiększenia masy użytecznej.

Optum CVX umożliwia również przenoszenie dodatkowej mocy na podłoże przy zachowaniu zwrotności znanej z mniejszych modeli ciągników.
– Pojedyncza turbosprężarka o zmiennej geometrii (eVGT) dostarcza wysoki moment obrotowy niezbędny przy niskich prędkościach silnika, a na dodatek reaguje szybciej niż dwie, co sprawia, że nowy Optum to prawdziwy 'paker' – mówi Dan Stuart, kierownik ds. marketingu ciągników w Case IH. – Potężny zbiornik paliwa o pojemności 630 litrów i równie imponujący zbiornik AdBlue mieszczący aż 96 litrów dodatku oraz system zarządzania prędkością na biegu jałowym, który obniża prędkość silnika z 850 do 650 obr./min dodatkowo zwiększają wydajność nowego Optum CVX, ponieważ dzięki tym rozwiązaniom nie trzeba już tracić czasu na powrót do gospodarstwa, aby zatankować ciągnik – dodaje Stuart.

Nowy wygląd
Osoby, które widzą ciągnik Optum CVX po raz pierwszy, najbardziej uderza niesamowita nowa stylizacja obejmująca przeprojektowaną maskę silnika o dynamicznej linii, reflektory LED 3D i światła obrysowe. Ten ciągnik to mocna zapowiedź nowego wyglądu maszyn marki Case IH.
Co poza tym? Nowa, 4-zakresowa przekładnia bezstopniowa CVT umożliwiająca jazdę z prędkością od 30 m/h do 40 km/h ECO lub od 30 m/h do 50km/h ECO, zaawansowany układ ABS i automatyczna blokada przy parkowaniu oraz tylny WOM o czterech i przedni WOM o dwóch prędkościach. Ale to jeszcze nie wszystko, co Case IH ma do zaproponowania swoim klientom. Pompa hydrauliczna CCLS o wydatku 165 litrów/min CCLS jest dostępna w standardzie lub opcjonalna o wyd. 220 litrów/min. Podnośnik tylny ma udźwig maksymalny na końcówkach kulistych 11058 kg, a przedni 5821 kg.

Kabina ciągnika Optum CVX: Cel: wydajność, precyzja i wygoda
Dla zapewnienia maksymalnej precyzji i wydajności, kabinę ciągnika Optum CVX wyposażono standardowo w interfejs ISOBUS klasy II, z możliwością wyboru fabrycznie montowanej wersji ISOBUS klasy III.
Maksymalna wygoda i optymalne środowisko pracy operatora to wynik zastosowania standardowej amortyzacji kabiny oraz serii foteli klasy premium, która obejmuje między innymi fotel operatora dual motion z obrotowym zagłówkiem, możliwość regulacji dolnej poduszki fotela do przodu i do tyłu, elektrycznie regulowany podłokietnik, skrętne mocowanie fotela (pod kątem 15°) wspomagające widoczność do tyłu oraz podgrzewanie i wentylację siedzenia zarówno w wersji wykończenia z tkaniny jak i ze skóry.
Ciągniki Optum CVX wyposażono również w system RTK zapewniający niezmiernie dokładne prowadzenie automatyczne, z przygotowaniem do systemu AutoGuide i rozwiązań telematycznych, w tym funkcji zdalnego przesyłania plików. W ciągniku dostępny jest system zarządzania skrętami na uwrociach (Headland Management Control, HMC II).

Renata Struzik, źródło: Case IH

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności