Spragnieni czekamy na nowalijki, które urozmaicą a przede wszystkim wzbogacą naszą dietę w łatwo dostępne i wartościowe witaminy. By oferowany na rynku produkt był atrakcyjny dla kupującego, musi być przede wszystkim świeży ale też odpowiednio wyeksponowany. Ważną rolę odgrywają tu opakowania do warzyw. N
Ze względu na bezpośredni kontakt z produktami spożywczymi opakowania do warzyw muszą spełniać ustawowe wymagania. Powinny być wykonane z materiałów, które uniemożliwiają przeniknięcie składników opakowania do żywności w ilości zagrażającej naszemu zdrowiu. Skrzynki drewniane, tak popularne i powszechne, nie są zbyt trwałe, łatwo ulegają zawilgoceniu, pleśnieniu i gniciu i trudniej utrzymać je w czystości. Najczęściej pakuje się w nie buraczki, marchew, pietruszkę, cebulę, czosnek, rzodkiewki i sałatę.
Skrzynki z tworzyw sztucznych są trwalsze, można je myć woda, dlatego przy przechowywaniu żywności są bardziej higieniczne. Kolorystyka, możliwość naniesienia nadruków/logo zwiększają atrakcyjność towaru. Pudła z tektury falistej to opakowania jednorazowego użytku. Są lżejsze, tańsze od skrzynek ale mniej odporne na uszkodzenia mechaniczne i zawilgocenia. Doskonale jednak nadają się do umieszczania kolorowych nadruków i logo producenta.
Owijanie w folie jest coraz popularniejsze w przypadku krótkotrwałego przechowywania warzyw (kapusta, kalafior, brokuł). Folie przeznaczone do kontaktu z żywnością powinny mieć dużą przepuszczalność dla pary wodnej. Poddaje się je perforacji, by uniknąć nadmiernej koncentracji i skraplania pary wodnej, a także zbyt dużego spadku zawartości tlenu i wzrostu stężenia dwutlenku węgla. Gęstszej perforacji folii wymagają warzywa, które powinno przechowywać się w niezbyt wilgotnej atmosferze (cebula, czosnek). Wykładanie skrzynek folią perforowaną stosuje się przy transporcie i krótkotrwałym przechowywaniu sałaty, cykorii liściowej, rzodkiewki, natki pietruszki, koperku, cebuli ze szczypiorkiem, botwiny, kalafiorów i cukinii.
Wybór opakowani należy dostosować do rodzaju warzywa i okresu przechowania. Właściwie dobrane opakowanie ochroni produkty przed uszkodzeniami mechanicznymi, zapewni zachowanie dobrej jakości handlowej, a dzięki atrakcyjnemu wyglądowi przyciągnie uwagę klienta, stając się jednym z ważnych składników reklamy.