Odświeżona wersja Octavi nowej generacji

Podczas paryskiego Salonu Motoryzacyjnego, w dniach 2-19 października, Škoda Auto prezentuje odświeżoną wersję najpopularniejszego modelu koncernu – Octavii drugiej generacji, który jest produkowany lub montowany już w ośmiu krajach. Škoda Octavia to jeden z najpopularniejszych samochodów w Polsce. Od chwili debiutu, w czerwcu 2004 roku, model ten wybrało 800 tys. klientów na całym świecie, z czego 25 519 w Polsce. N

Nowa wersja Škody Octavii ma zmieniony kształt reflektorów przednich, podkreślający dynamiczny charakter auta. Posiada też masywniejszą atrapę chłodnicy oraz jednoczęściowy zderzak. W tylnej części samochodu odznaczają się unowocześnione osłony lamp tylnych oraz zderzak o dynamicznej stylistyce ,wyposażony w zintegrowane kocie oczy”. Wnętrze auta oferuje nowatorski zestaw systemów nawigacyjnych oraz audio. Przeprojektowano kierownicę, pojawiła się nowa, podświetlana na biało deska rozdzielcza i układ sterowania klimatyzacją oraz ozdobne elementy na drzwiach i konsoli centralnej. Ponadto, dla wszystkich wersji wyposażenia dostępne są nowe tapicerki. Inne elementy wyposażenia to np. radio Bolero oraz nawigacja z kolorowym monitorem dotykowym, nowe gniazdo dla iPoda z wejściem AUX lub USB i wyświetlaczem maxi DOT, zaawansowana obsługa telefonu GSM przez urządzenie Bluetooth, piąta generacja czujników parkowania z jeszcze lepszym podglądem na ekranie i sygnałem dźwiękowym, immobiliser czwartej generacji zapewniający lepszą ochronę – identyczny z montowanym w nowym Superbie, sprzęgło Haldex czwartej generacji zastosowane w wersjach 4×4 oraz Scout.

Nowatorskie zmiany odnotować można również pod pokrywą silnika – Octavię wzbogacono o nową jednostkę napędową TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 90 kW. W nowej wersji Octavii silniki benzynowe o pojemności 1,4 oraz 1,8 litra z turbodoładowaniem są dostępne w połączeniu z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną przekładnią DSG.

Škoda Octavia drugiej generacji trafiła w tym roku do 185 756 klientów na całym świecie – to wzrost aż o 26,5% w porównaniu z rokiem 2007 i 39,4% udziału modelu w całej sprzedaży koncernu. W Polsce model Octavia od stycznia do lipca 2008 roku wybrało 5 790 kierowców – wzrost o 29,21% i udział w sprzedaży import_era na poziomie 30,3%. W sumie, Octavię od chwili debiutu w czerwcu 2004 roku wybrało 800 tys. klientów na całym świecie, z czego 25 519 w Polsce. Najpopularniejszą wśród polskich klientów wersją nadwoziową była w tym czasie limuzyna (67,36% sprzedaży modelu), najchętniej kupowanym silnikiem benzynowym był 1.6/75 kW (102 KM) (9,66% sprzedanych aut), a wysokoprężnym 1.9 TDI/77 kW (105 KM) (62,69% udział w sprzedaży). Największy udział w sprzedaży Octavii w Polsce miała wersja wyposażenia Ambiente (13 096 sprzedanych aut, co stanowi 51,29% sprzedaży), charakteryzująca się takimi elementami, jak reflektory przeciwmgielne, klimatyzacja półautomatyczna Climatic, pełna regulacja fotela pasażera, oświetlony i chłodzony schowek, podłokietnik Jumbo Box, czujnik temperatury.

Opr. MS/Wrp.pl
źródło: serwis prasowy Škoda