fbpx

Nowy Massey Ferguson 7S.210 o mocy 210 KM na czele serii MF 7S

Massey Ferguson ma wprowadza nowy flagowy model MF 7S.210 o mocy 210 KM, który jeszcze bardziej rozszerza wybór tego producenta w sektorze ciągników do ciężkich prac.

Jak deklaruje producent, dzięki silnikowi AGCO Power o mocy 210 KM i pojemności 6,6 litra, rozstawowi osi 2,88 m oraz przekładni Dyna-VT w standardzie model MF 7S.210 stanowi doskonały pomost do ciągnika MF 8S.205 o mocy 205 KM, rozstawie osi 3,05 m i silniku o pojemności 7,4 litra.

– Firma Massey Ferguson stara się zapewnić klientom rozmiar, moc i specyfikacje, które
dokładnie odpowiadają ich potrzebom – mówi Thierry Lhotte, Vice President & Managing
Director Massey Ferguson, Europe & Middle East.

– Teraz w przedziale 200 KM oferujemy wybór pomiędzy kompaktowym, ale wydajnym
modelem MF 7S.210 lub ciężkim MF 8S o większej ramie. Jednocześnie wybór
specyfikacji Efficient lub Exclusive pozwala użytkownikom na dostosowanie ciągnika do
ich potrzeb – dodaje.

Massey Ferguson 7S.210, fot. materiały prasowe

Wg producenta nowy ciągnik MF 7S.210 charakteryzuje się doskonałym stosunkiem mocy do masy w tym sektorze oraz zapewnia wysoką wydajność, zwrotność i efektywność przy niskim ugniataniu gleby podczas prac polowych. Parametry techniczne ciągnika,
masa całkowita wynosząca 14 t i masa całkowita zestawu wynosząca 44,5 t sprawiają,
że dobrze nadaje się do przewożenia ciężkich ładunków i prac transportowych.

Podobnie jak ciągniki MF 7S model MF 7S.210 został zaprojektowany z myślą o
profesjonalnych operatorach o wysokich wymaganiach w celu zapewnienia im
wysokiego poziomu wytrzymałości, zwrotności, automatyzacji i osiągów. Dzięki
zastosowaniu wielu funkcji serii MF 8S, laureata konkursu Tractor of the Year, ciągnik
ten zapewnia nowy poziom komfortu, kontroli i wygody.

Silnik

Sześciocylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 6,6 l wykorzystujący najnowszą
technologię dostarcza maksymalną moc 210 KM i 860 Nm maksymalnego momentu
obrotowego dostępnego dla wszystkich zastosowań. Układ zarządzania mocą silnika
(EPM) automatycznie zwiększa moc do 220 KM i moment obrotowy do 925 Nm (przy
1500 obr./min), gdy jest to najbardziej potrzebne – podczas transportu, pracy z WOM i
przy wysokich wymaganiach hydraulicznych.

Przekładnia

Znana z Massey Ferguson bezstopniowa przekładnia Dyna-VT ECO jest standardowym
wyposażeniem ciągnika MF 7S.210. Zapewnia płynną zmianę prędkości oraz godzi
doskonałą kontrolę z oszczędnością, umożliwiając osiągnięcie prędkości 40 km/h przy
zaledwie 1450 obr./min. Nowy tryb automatyczny zapewnia płynniejszą pracę i większą oszczędność. Dostosowuje on optymalne obroty silnika do obciążenia oraz prędkości i może być z łatwością obsługiwany za pomocą pedału lub dźwigni Multipad.

Wygodne kompleksowe sterowanie

Model MF 7S.210 jest wyposażony w nową dźwignię Multipad oraz wszechstronny
podłokietnik sterujący połączony z fotelem zarówno w wersji Exclusive jak i Efficient.
Ten łatwy w obsłudze, kompatybilny z ISOBUS przyrząd sterujący umożliwia wygodny
dostęp do wszystkich funkcji, w tym do przełącznika dźwigni sterowania podnośnikiem,
ustawień tempomatu, wstępnych ustawień trybu jazdy i aktywacji MF Guide. Zawiera on
również mikrojoystick do obsługi dwóch elektrycznych zaworów hydrauliki zewnętrznej.

Nowa dźwignia wielofunkcyjna zapewnia łatwe sterowanie ładowaczem i przednim podnośnikiem. Oprócz obsługi zaworów hydrauliki zewnętrznej umożliwia ona operatorowi zmianę kierunku jazdy i prędkości ciągnika.

Cicha, wygodna i klimatyzowana kabina

Operatorzy ciągników MF 7S.210 mogą korzystać ze znaczących ulepszeń kabiny,
które zostały wprowadzone po raz pierwszy w nagrodzonym tytułem Ciągnika Roku
modelu MF 8S, obejmujące nowy podłokietnik, kontroler Multipad oraz zmodernizowane
funkcje łączności.

Dzięki nowemu układowi klimatyzacji w kabinie jest teraz do 4°C chłodniej niż wcześniej.
Operatorzy docenią również nowy, bardziej komfortowy fotel z zawieszeniem
pneumatycznym dostępny w standardzie. Opcjonalny podgrzewany fotel ze zwiększoną
wentylacją wykończony prawdziwą skórą jest wyposażony w DDS (Dynamic Damping
System) z amortyzacją boczną, która automatycznie reaguje na wielkość nierówności.
Wszystkie elementy sterujące są łatwo dostępne i rozmieszczone w wygodny i logiczny
sposób, nowy Multipad zapewnia prostą, kompleksową obsługę oraz klawiaturę do
obsługi rzadziej używanych funkcji.

Na zewnątrz zastosowano oświetlenie robocze LED oraz listwę oświetleniową na
masce silnika, co zapewnia dużą ilość światła, opcjonalnie ciągnik można wyposażyć w
16 reflektorów roboczych LED. Istnieje również możliwość zamontowania dachu Visio
Roof użytecznego podczas obsługi ładowacza, który zapewnia doskonałą widoczność
ładunku w całym zakresie podnoszenia.

Dodatkową wygodę zapewnia amortyzowana oś przednia i mechaniczne zawieszenie
kabiny w ciągnikach serii Efficient oraz aktywny układ mechaniczny w serii Exclusive.

Przejrzysty ekran dotykowy

Operatorzy docenią zmodernizowany terminal Datatronic 5 wyposażony w znacznie
jaśniejszy i bardziej przejrzysty dziewięciocalowy ekran dotykowy zastosowany w celu
redukcji odblasków. Jego obsługę ułatwiają też intensywniejsze kolory, czarne tło oraz
nowe skróty funkcjonalne na stronie głównej.

Nowością jest również opcja MF E-Loader, która zwiększa dokładność załadunku,
wydajność i bezpieczeństwo oraz umożliwia kontrolę i ustawienie nowej funkcji
wytrząsania łyżki Bucket Shake.

Łączność zwiększa precyzję

Terminal Datatronic 5 nie tylko umożliwia zarządzanie wszystkimi funkcjami ciągnika,
ale również uruchamianie pakietu Precision Farming od MF Technologies dzięki
łączności ISOBUS i sygnałowi GPS. Należą do niego funkcje MF Guide z szybkim
trybem „Go-Mode”, jak MF Section Control służąca do zmniejszenia zakładek i
precyzyjnego dawkowania zmiennego za pomocą trybu MF Rate Control, która w celu
zwiększenia precyzji obsługuje teraz do 96 sekcji.

Dane zbierane i zapisywane automatycznie w MF TaskDoc przenoszone są za
pośrednictwem karty pamięci USB. Opcja MF Task Doc Pro pozwala na
bezprzewodową synchronizację planów aplikacji z oprogramowaniem do zarządzania
gospodarstwem.

Massey Ferguson 7S.210, fot. materiały prasowe

Nowa opcja Datatronic 5 umożliwia obsługę radia, telefonu komórkowego i multimediów
za pośrednictwem ekranu z wejściami Bluetooth, USB czy Aux. Dzięki temu operatorzy
są powiadamiani o połączeniach przychodzących, a także, podobnie jak w
samochodzie, mogą łączyć się z innymi urządzeniami i obsługiwać je.

Jak pozostałe modele serii MF 7S traktor MF 7S.210 może być w pełni skomunikowany
z systemem telemetrii MF Connect objętym pięcioletnią subskrypcją w standardzie. Ten
przydatny system monitorowania w czasie rzeczywistym dostarcza cenne dane na
temat zużycia paliwa, lokalizacji maszyny oraz monitorowania kodów błędów.
Nowa funkcja Geofencing usprawnia zarządzanie logistyką i bezpieczeństwo poprzez
wysyłanie powiadomień na smartfony i urządzenia, gdy maszyny opuszczają lub
wjeżdżają na wcześniej zdefiniowane obszary.

Moc, stabilność i zwrotność

Model MF 7S.210 łączy w sobie stabilność i zwrotność dzięki rozstawowi osi o długości
2,88 m i wytrzymałemu, specjalnie ukształtowanemu podwoziu zapewniającym promień
skrętu wynoszący zaledwie 4,93 m.

Wyważone maszyny charakteryzują się również bardzo dobrym stosunkiem
mocy do masy oraz imponującą masą całkowitą zestawu wynoszącą 44,5 t. Udźwig
podnośnika trzypunktowego wynoszący 9600 kg z tyłu i 4000 kg z przodu, masa
całkowita do 14 t oraz 210 KM mocy maksymalnej sprawiają, że idealnie nadają się one
do pracy z kombinacjami zwiększającymi wydajność z przodu i z tyłu.

Duży rozstaw osi sprzyja poprawie przyczepności i stabilności zwiększonej dodatkowo
dzięki tylnym oponom o średnicy do 42 cali, które umożliwiają również zmniejszenie
nacisku na podłoże. Do ciężkich prac dostępny jest szeroki wybór balastów, które
można łatwo zdemontować, by wykorzystać zwinność ciągnika w pracy i transporcie.

Styl i funkcjonalność

Nowy, atrakcyjny design neo-retro jest wyrazem szacunku dla dziedzictwa marki
Massey Ferguson i nowoczesnej stylistyki. Stanowi on kontynuację nowego stylu
rodziny maszyn wprowadzonego w modelu MF 8S i posiada nową interpretację ikony
MF pochodzącej z serii MF 100 – szarego paska w kształcie szabli wzdłuż maski i
motywu chomąta.

Smukła, wąska maska silnika o „linii osy” poprawia widoczność, a wycięcia
współpracują z odpowiednio kształtowanym podwoziem, umożliwiając duży skręt kół i
optymalną zwrotność.

Źródło: Massey Ferguson

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.