Nowy CLAAS na Nowy Rok

W związku ze zbliżającym się nowym rokiem, coraz więcej producentów maszyn rolniczych przedstawia swoje nowości na 2015 rok. Tym razem CLAAS zaprezentował całkowicie nową serię ciągników w segmencie do 140 KM.

CLAAS wprowadza całkowicie nową serię ciągników w segmencie do 140 KM. Nowy ATOS z 3 i 4-cylindrowym silnikiem i łącznie z 6 modelami od 76 do 109 KM, łączy serię pomiędzy modelami ARION 400, AXOS, ELIOS i NEXOS.
Z nowym modelem ATOS, CLAAS rozszerzył swoją ofertę w zakresie mocy poniżej 140 KM. CLAAS oferuje swoim klientom największą ofertę ciągników w historii złożonych z 10 serii, a co za tym idzie 51 modeli od 72 do 530 KM.

ATOS 300 pracuje z silnikiem Strage IIIb/Tier 4i z czteroma cylindrami i 3,8 litrową pojemnością, a ATOS 200 z trzema cylindrami i 2,9 litrową pojemnością. Silniki wyposażone są w system wtrysku Common-Rail, są turbodoładowane z chłodzeniem powietrza i opcjonalnie z wentylatorem Visco. Oczyszczanie spalin odbywa się przez katalizator utleniania Diesel (DOC) oraz przez recyrkulację schłodzenych spalin (EGR). Katalizator jest kompaktowy, zintegrowany pod maską. Wysoki moment obrotowy do 436 Nm zapewnia elastyczny sposób jazdy ciągnika. Objętość zbiornika może pomieścić do 145 litrów. Standardowe wyposażenie obejmuje również pamięć liczby obrotów silnika.

CLAAS oferuje 3 warianty przekładni dla każdego klienta: zwykłą, mechaniczną przekładnię do podstawowych zastosowań, przekładnię TWINSHIFT z dwoma grupami biegów pełzających lub przekładnię TRISHIFT z trzema grupami biegów pełzających. Przy wszystkich trzech wariantach przekładni można wybierać między mechanicznym przełączaniem nawrotnym i elektronicznym przełączaniem nawrotnym REVERSHIFT.

W ciągnikach ATOS dostępna jest nowa funkcja SMART STOP dla wariantu przekładni z elektronicznym przełączaniem nawrotnym. Jest ona aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej i zapewnia, że ATOS zatrzymuje się przy naciśniętym hamulcu bez uruchomienia pedału sprzęgła. Zatrzymanie i uruchamianie odbywa się wyłącznie poprzez użycie pedału hamulca.

ATOS 300 przy kompaktowych rozmiarach, charakteryzuje się maksymalnym udźwigiem 4,8 t, a ATOS 200 udźwiga maksymalnie 3,6 t. W ofercie znajdują się dwa warianty napędu: standardowe na wszystkie koła lub na tylną oś. Do tego oszczędność paliwa, duża widoczność z kabiny i funkcje, które mogą zdecydowanie ułatwić pracę.
Ciągnik ATOS po raz pierwszy został zaprezentowany na wystawie rolniczej Emia 2014 we Włoszech. Pierwsza seria wejdzie na rynek w styczniu 2015 roku.

Renata Struzik, źródło: CLAAS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności