Nowości Valtry

Valtra wprowadza nowy rodzaj hamulca silnikowego z wykorzystaniem spalin oraz nowy, mocny układ hydrauliki zewnętrznej o wydatku 160 litrów na minutę.

Hamulec silnikowy Valtra w Serii T
Układ ten jest opcjonalnie dostępny w ciągnikach Serii T z elektronicznym sterowaniem hydrauliki zewnętrznej. Hamulec silnikowy jest znanym rozwiązaniem stosowanym w dużych samochodach ciężarowych, służy do zmniejszania prędkości jazdy bez konieczności uruchamiania hamulca zasadniczego. Nadmierne używanie hamulców na górskich drogach, może być powodem ich przegrzania i przedwczesnego zużycia. Hamulce silnikowe są szczególnie przydatne podczas przewozu ciężkich ładunków i są używane w celu zredukowania prędkości na długich odcinkach dróg o dużym spadku. Maleje potrzeba używania zwykłych hamulców, wydłuża się ich żywotność i zachowanie skutecznego działania w sytuacjach wymagających zatrzymania awaryjnego. Hamulce silnikowe pozwalają na łagodne zmniejszanie prędkości ciągnika, zwiększając bezpieczeństwo i komfort pracy operatora.

Hamulec silnikowy z wykorzystaniem spalin działa przez zamknięcie przepustnicy w rurze wydechowej pomiędzy turbiną a tłumikiem. Zamykanie i otwieranie przepustnicy odbywa się poprzez siłownik hydrauliczny, sterowany z obwodu niskiego ciśnienia hydrauliki. Gdy rura wydechowa jest zamknięta silnik działa jak sprężarka, powodując efekt hamowania. Podczas hamowania pompa wtryskowa jest przestawiana w tryb biegu jałowego. Hamulec silnikowy może być używany przy prędkościach powyżej 10 km/h. Największe opóźnienie jest osiągane, kiedy sterowanie Powershift jest w położeniu Auto 1. Powoduje to automatyczną zmianę biegów na niższe i wywołuje wzrost siły hamowania, która jest funkcją przełożenia.

Hamulec silnikowy może być sterowany dwojako, przez użycie hamulca zasadniczego, którego pedały są razem połączone, lub poprzez naciśnięcie dodatkowego pedału hamulca, znajdującego się w podłodze kabiny. Rodzaj sterowania operator może wybrać przełącznikiem na panelu głównym. Jeżeli operator wybierze sterowanie hamulcem zasadniczym, pedały muszą być złączone. Hamulec silnikowy uruchamiany jest tym samym impulsem, który załącza światła STOP.

W ciągnikach Valtra Serii T, M oraz XM opcjonalnie dostępna jest teraz nowa technologia hydrauliki zewnętrznej. Wydatek układu wzrasta nawet do 190 litrów na minutę. W praktyce pozwala to uzyskać wydatek około 160 litrów na minutę i jest to najwyższy wydatek układu hydraulicznego tej klasie ciągników.

Nowa technologia zastosowana w ciągnikach Valtra obejmuje standardowy układ hydrauliki oraz niezależnie załączaną pompę z układem load-sensing o zmiennym wydatku. Pompa jest usytuowana w bezpiecznym miejscu z przodu ciągnika. Z tego też powodu nowy układ hydrauliki nie może występować jednocześnie z ładowaczem czołowym lub przednim WOM.

Pojemność dodatkowego układu z czujnikiem obciążenia wynosi 70 litrów. Ilość oleju chwilowo dostępnego jest taka sama jak w dotychczas produkowanych ciągnikach. Nowy układ hydrauliki wyposażony jest w standardowe (3/4 cala) złącze Power Beyond, które pozwala na pełny przepływ oleju do bloku sterującego maszyny, podobne złącze jest zastosowane w układzie powrotnym oleju.

Ta nowa technologia pozwala na zapewnienie stałego wydatku układu hydraulicznego bez względu na obroty silnika. Jest to korzystne dla każdego rodzaju wykonywanej pracy, która zależy od dużej wydajności hydrauliki zewnętrznej. Znajduje to zastosowanie w nowoczesnych kombajnach do zbioru ziemniaków oraz roztrząsaczach obornika. Dodatkowo, nowa hydraulika umożliwia równoczesne zasilanie kilku obwodów hydraulicznych maszyn towarzyszących przy niskich obrotach silnika – efektem jest niższe zużycie paliwa i zmniejszony poziom hałasu. Sprawia to, że system idealnie sprawdza się nie tylko w rolnictwie, ale również w pracach komunalnych.


Opr. AA

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności