Nowe silniki w ciągnikach Deutz-Fahr serii 6

Deutz-Fahr wprowadza zmiany w modelach Serii 6 z silnikami 4-cylindrowymi w klasie mocy 120-140KM. W pierwszym etapie w modelu 6120-6120 TTV wyposażonym dotąd w silnik Deutz (3,6 litra) zostaje wprowadzony do oferty silnik SDF FarMotion (3,85 litra). W drugim etapie w modelu 6130-6130 TTV także zostanie wprowadzony silnik SDF FarMotion.

Silnik FarMotion

Modele 6120-6120 TTV (126 KM) i 6130-6130 TTV (136 KM) zostały wyposażona w 4-cylindrowy silnik FarMotion spełniający wymogi normy emisji spalin Stage V; będą one dostępne w czwartym kwartale tego roku.

Silniki produkowane przez Koncern SDF zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o tej klasie ciągników rolniczych, oferują kompaktowe gabaryty, minimalną ilość czynności obsługowych i dużą ekonomię eksploatacji.  Na etapie projektu zoptymalizowano pojemność skokową, wykorzystano wysokociśnieniowy i elektronicznie sterowany układ wtryskowy Common Rail, do oczyszczania spalin posłużono się układem zewnętrznej, chłodzonej recyrkulacji spalin EGR oraz systemem selektywnej redukcji katalitycznej SCR z płynem AdBlue.

Zobacz także: O nowych ciągnikach w ofercie, zupełnie nowej serii i o aplikacji My Deutz-Fahr

Jednostka napędowa jest wyposażona turbinę o stałej geometrii łopatek z zaworem WasteGate do sterowania ciśnieniem doładowania. Dla zmniejszenia strat mocy silnik został wyposażony w wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym. Silnik spełnia wymogi normy Stage V bez konieczności stosowania filtra cząstek stałych. System SCR wykorzystuje płyn AdBlue, układ nie wymaga żadnych dodatkowych czynności obsługowych, nie ma regeneracji lub czyszczenia filtra. Obsługa ogranicza się tylko do uzupełniania płynu AdBlue w zbiorniku po jednej ze stron ciągnika. W porównaniu z Serią 6 z silnikiem Deutz, wersja z silnikiem FarMotion posiada inny kształt tłumika rury wydechowej.

Silnik Deutz

Modele 6130-6130 TTV oraz 6140-6140 TTV oferowane są jeszcze do końca roku z czterocylindrowym silnikiem Deutz o pojemności 3,6 litra, spełniającym wymogi norm emisji spalin Stage IV. Silnik posiada elektronicznie sterowny układ wtryskowy Common Rail, wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym. Za oczyszczanie spalin odpowiada zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin EGR, system SCR z płynem AdBlue oraz pasywny filtr cząstek stałych DPF.

Źródło: SDF Polska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności