Fiński producent silników wysokoprężnych SISU, wprowadził na rynek nowe serie silników do ciągników rolniczych. Są to jednostki 3, 4 i 6-cio cylindrowe. N
Możliwe jest to dzięki zastosowaniu nowego systemu wtrysku wysokociśnieniowego Common Rail oraz perfekcyjnej konstrukcji.
Dzięki całkowicie zmechanizowanemu i zrobotyzowanemu procesowi produkcji silników SISU, nowe jednostki napędowe wykonane są niezwykle starannie. Powtarzalność wykonania poszczególnych operacji tak w wykonaniu części składowych jak również montażu zapewnia seryjną jakość produktów.
Pomyślano również o zmniejszeniu ilości hałasu generowanego przez nowe jednostki napędowe. Możliwe było to dzięki starannej konstrukcji kadłuba silnika. Wiadomo bowiem, że każdy silnik będzie hałaśliwy, jeśli elementy współpracujące ze sobą (wał korbowy z korbowodami, tłoki ztulejami cylindrowymi) są zbyt wiotkie. Odbija się to negatywnie na żywotności i zużyciu paliwa. Nowe silniki SISU są zbudowane niezwykle muskularnie. Przykładem może być podparcie tulei cylindrowej w trzech punktach. zapewnia to niebywałą żywotność. Ponadto, aby ograniczyć tarcie na płaszczu tłoka i zamortyzować luz poosiowy tłoka w cylindrze, ścianka tłoka powleczone jest warstwą teflonu.
Więcej o nowych silnikach w artykule Jaki ciągnik wybrać” w marcowym numerze WRP. Tam właśnie zawarta będzie relacja z fińskiej wizyty WRP.
Alan