fbpx

Nowe kompaktowe silniki Bobcat na rynek europejski

Firma Bobcat w najbliższej przyszłości rozpocznie prace nad dostosowaniem swoich produktów do nowych europejskich wytycznych. Będą one spełniały normę Stage IIIB/Stage IV w zakresie emisji spalin przez maszyny o mocy powyżej 37 kW (50 KM).

Zastosowanie nowych silników Bobcat, bez DPF w wybranych maszynach Bobcat wiąże się z koniecznością wprowadzenia dużych zmian w konstrukcji silnika i użycia dodatkowych podzespołów, a także nowymi wymaganiami w zakresie serwisowania.
 
Nowe silniki bez DPF skonstruowane przez Doosan Infracore Engine Business Group, zostaną zastosowane w wybranych maszynach Bobcat w 2015 r. Dostępne będą trzy modele silników o mocy od 37 kW (50 KM) do 74 kW (99 KM) i pojemności skokowej odpowiednio 1,8, 2,4 i 3,4 l. W silniki te wyposażone zostaną ładowarki Bobcat oparte na konstrukcjach serii 500, 600, 700 i 800 z wyłączeniem modeli S510 i S530, których moc wynosi poniżej 37 kW (50 KM).
Zrezygnowano z technologii DPF, co pozwala ograniczyć wydatki na części wymagane normami Stage IIIB/Stage IV i koszty związane z serwisowaniem. Silniki bez DPF mają prostszą konstrukcję, wymagają mniejszej przestrzeni montażowej, nie są tak podatne na uszkodzenia spowodowane wysoką temperaturą i nie wymagają usuwania sadzy. Takie silniki nie wymagają także częstego serwisowania i są bardziej oszczędne.
 
Coraz więcej producentów sprzętu budowlanego podejmuje współpracę z konkretnymi producentami silników lub staje się ich bezpośrednimi konkurentami. Firma Bobcat poszukiwała jednak partnera, który, pomoże zwiększyć potencjał dlatego najlepszym rozwiązaniem okazały się silniki Doosan.
 
Ponad 50 lat doświadczenia Doosan w zakresie budowy silników i ponad 50 lat obecności Bobcat na rynku maszyn kompaktowych pozwoliło nam skonstruować silnik kompaktowy bez DPF. 
Od 1976 roku firma Doosan Infracore Engine Business Group wyprodukowała już ponad 1,5 miliona silników stosowanych na całym świecie w kompaktowych i ciężkich maszynach budowlanych, pojazdach użytkowych i wojskowych oraz na statkach. Firma Bobcat współpracuje również z czołowymi projektantami silników – Ricardo, FEV i SWRI – posiadającymi łącznie ponad 200 lat doświadczenia w zakresie projektowania i rozwoju silników.
 
W pozostałych maszynach Bobcat nadal będą stosowane silniki Kubota, dostępne będą również części zamienne i usługi gwarancyjne dla wszystkich sprzedanych dotąd maszyn z tymi silnikami. Silniki Kubota to najczęściej wykorzystywane w maszynach Bobcat, dystrybutorzy Bobcat posiadają odpowiednie kompetencje w zakresie ich serwisowania i będą nadal świadczyć tego rodzaju usługi.

wrp.pl na podstawie Bobcat

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.