fbpx

Nowe ciągniki John Deere serii 7R

Nowa gama ciągników John Deere z serii 7R charakteryzuje się nowym poziomem mocy, zwrotnością i zdolnością przystosowywania do transportu drogowego, ale także większym komfortem pracy i poprawioną ergonomią. Ciągniki dostępne są w pięciu nowych modelach zaprojektowanych jako uniwersalne maszyny dla usługodawców oraz średnich i dużych gospodarstw rolnych, z jednostkami napędowymi o nominalnej mocy od 230 do 310KM (169 do 228kW) z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą (IPM), zgodnie z normą 97/68EC.

Oszczędność paliwa i osiągi – to więcej niż tylko silnik.

Po zoptymalizowaniu w silnikach PowerTech Engine Plus sprawdzonej w praktyce i przyjaznej dla użytkownika technologii wysokociśnieniowego układu wtryskowego Common Rail (HP-CR), John Deere skupia się teraz na zachowaniu prostoty w najnowszych modelach poprzez wyeliminowanie konieczności dodawania do paliwa płynu ograniczającego emisję szkodliwych składników spalin.
Wszystkie silniki z nowej serii ciągników 7R spełniają wymagania rygorystycznej normy emisji spalin Stage IIIB, przy zastosowaniu wyłącznie oleju napędowego. Silnik PowerTech PVX o pojemności 9l w trzech większych modelach 7230R, 7260R i 7280R – wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtry spalin obejmujące utleniający reaktor katalityczny (DOC) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Dwa mniejsze modele – 7200R i 7215R – napędzane są 6,8-litrowym silnikiem PowerTech PSX wyposażonym w szeregowy układ turbosprężarek, który łączy w sobie niskociśnieniową turbosprężarkę o stałej geometrii i oraz wysokociśnieniowa sprężarkę o zmiennej geometrii.

Dzięki Inteligentnemu Zarządzaniu Mocą, silniki PowerTech PVX i PSX zarówno o pojemności 9 jaki 6,8 litra oferują dodatkowe 30KM mocy, zapewniając lepszy stosunek masy do mocy do transportu drogowego i niestacjonarnych zastosowań WOM. W wyniku tego, ciągniki te charakteryzują się natychmiastowym przyspieszeniem, gdy jest najbardziej potrzebne, na przykład podczas jazdy pod górę z dużym obciążeniem. 544-litrowy (maksymalna pojemność) zbiornik paliwa zapewnia również wiele godzin wydajnej i ciągłej pracy z mniejszą liczbą przystanków na tankowanie.

Oprócz silnika, kilka innych funkcji w znacznym stopniu przyczynia się do optymalnego zużycia paliwa, na przykład elektronicznie sterowany układ chłodzenia z wentylatorem wiskotycznym, który automatycznie dostosowuje prędkość wentylatora do zmian obciążenia. Układ typu push fan” steruje kierunkiem przepływu powietrza w celu zmaksymalizowania wydajności układu chłodzenia poprzez wtłaczanie powietrza do komory silnika zamiast jego zasysania. Pozwala to zminimalizować zasysanie brudu i utrzymać chłdnicę w czystości.

Przekładnia również odgrywa ważną rolę, ponieważ oszczędność paliwa jest bezpośrednim wynikiem umiejętności operatora. Aby sprostać różnorodności prac podejmowanych przez usługodawców, ciągniki John Deere serii 7R oferują do wyboru cztery technologie przekładni sprawdzone na polu i drodze:

  • Przekładnia PowerQuad Plus z 20 biegami do przodu i 20 biegami wstecznymi automatycznie dobiera najlepszy bieg przy połączaniu się między zakresami (dostosowanie do prędkości). Funkcja ręcznego wysprzęglania sprawia, że zmiana zakresu przełożeń jest bardziej płynna, natomiast układ SoftShift automatycznie reguluje przepustnice silnika w celu ułatwienia płynnej zmiany biegów.
  • Przekładnia AutoQuad Plus z 20 biegami do przodu i 20 biegami wstecznymi oraz funkcjami FieldCruise i EcoShift dodatkowo wyposażono w funkcję ręcznego wysprzęglania.
  • Nowozaprojektowaną przekładnię John Deere CommandQuad wyposażono w Menadżera wydajności, dzięki któremu przekładnia zębata i przepustnica silnika współpracują w celu optymalizacji zużycia paliwa i wydajności. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy trybem w pełni automatycznym, z doborem biegu i obrotów silnika zależnie od obciążenia, oraz trybem ręcznym przeznaczonym do zastosowań wymagających większej prędkości, który obejmuje pięć zakresów oraz cztery prędkości na zakres. Oprócz wygodnego sterowania CommandArm, przekładnia posiada opcje Eco 42 i 50 kilometrów na godzinę oraz rewerser umieszczony po lewej stronie umożliwiający łatwą zmianę kierunku jazdy.
  • Aby uzyskać maksymalną oszczędność paliwa całkowicie przeprojektowano bezstopniową przekładnię AutoPowr. Pozwala to operatorowi płynnie przejść od zerowej do maksymalnej prędkości bez użycia sprzęgła. Stała prędkość utrzymywana jest dzięki automatycznej reakcji na zmiany obciążenia.

Wiele dni za kierownicą.

Oprócz smukłej maski silnika oraz eleganckiego i nowoczesnego stylu całego ciągnika, nowe maszyny serii 7R wyposażono w nowo zaprojektowaną kabinę CommandView II na długie dni pracy w polu i na drodze. Przestronne wnętrze oferuje nowy poziom komfortu dzięki sterowanemu z podłokietnika, zintegrowanemu z dachem układowi klimatyzacji, widoczność we wszystkich kierunkach zarówno w dzień jak i w nocy z dodatkową powierzchnią szyb i oświetleniem 360 stopni, wygodne opcje foteli oraz więcej miejsca w schowkach niż kiedykolwiek wcześniej.

Aby zapewnić operatorowi maksymalną wygodę, ciągniki serii 7R są dostępne opcjonalnie z zawieszeniem ActiveSeat, które amortyzuje 90% pionowych ruchów ciągnika, jak również hydrauliczne zawieszenie kabiny (HCS+). Ten półaktywny system amortyzacji drgań z wyprzedzeniem reaguje na występujące obciążenia i hamowanie ciągnika w celu utrzymania idealnej równowagi kabiny i jednocześnie daje kierowcy możliwość dokładnego wyczucia ciągnika i podłoża, po którym się porusza.

Nie zapominając o funkcjonalności ciągnika, nowa konsola sterowania CommandArm wbudowanym wyświetlaczem CommandCenter sprawia, że wszystkie podstawowe funkcje są w zasięgu ręki. Zgodny ze standardem ISOBUS 7-calowy wyświetlacz CommandCenter z menadżerem dostępu w standardzie, oferuje ekran dotykowy, opcje wideo i dostęp do kluczowych funkcji, takich jak gniazda hydrauliki sterowane przez szynę CAN i układ inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC) pozwalający operatorowi na automatyzację wielu funkcji jednocześnie.

Ponadto, ważne aplikacje w ramach rozwiązań dla rolnictwa precyzyjnego (AMS), w tym w tym AutoTrac i Sprayer Pro można teraz obsługiwać za pomocą wyświetlacza CommandCenter. Konsola CommandArm umożliwia zmianę ustawień tempomatu, układu inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC), ustawień przekładni i WOM, funkcji podnośnika, klimatyzacji i radia, załączenia mechanicznego napędu na przednie koła (MFWD) oraz elementów sterowania światłami. Ciągniki John Deere serii 7R wyposażone w przekładnię PowrQuad lub AutoQuad wyposażone są w inną prawostronną konsolę sterowania.

Inną opcją jest wyświetlacz GreenStar 2630 z solidnym ekranem dotykowym wyposażonym w porty USB oraz podświetlanym wyświetlaczem LCD. Umożliwia on korzystanie z modułów AutoTrac i Guidance Pro oraz zapewnia możliwość korzystania z szyny ISOBUS, funkcji dokumentowania, wideo, menadżera dostępu i trybu czuwania.

Maksymalna przyczepność i optymalny komfort jazdy – bez względu na teren

Nowo zaprojektowane strukturalne podwozie ciągników serii 7R pozwala wykorzystać bardzo dobry stosunek masy do mocy, aby łatwo radzić sobie przy trudnych pracach załadunkowych i wymagających korzystania z dużych sił uciągu. Aby zapewnic kołom maksymalną moc, ciągniki wyposażono w zawieszenie Triple Link Suspension Plus (TLS+), w połączeniu z mechanicznym napędem na przednie koła (MFWD). TLS+ charakteryzuje się samopoziomującymi osiami z automatyczną regulacją czułości.
Ponadto w nowych ciągnikach serii 7R opcjonalnie dostępny jest system kontroli trakcji ciągnika ActiveCommand Steering, ułatwia kierowanie i zmniejsza zmęczenie operatora, a co za tym idzie – zdecydowanie zwiększa komfort i możliwości kontroli ciągnika podczas jazdy. Ten całkowicie elektroniczny układ sterowania automatycznie dostosowuje kąt pochylenia koła jezdnego na podstawie przyspieszenia poprzecznego ciągnika.

Poprawia on sterowanie na zakrętach przy prędkościach transportowych, a także zdolność do utrzymania jazdy ciągnika w linii prostej. Ponadto, moduł kontroli kierowania zapewniający kierowanie ze zmiennym przełożeniem zmniejsza ilość obrotów kierownicy potrzebną do manewrowania w zakresie pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy, co pozwala na wykonywanie szybszych nawrotów. W porównaniu z konwencjonalnym układem kierowniczym układ ActiveCommand Steering pozwala zmniejszyć typowe czynności przy kierowaniu o 75%.

Przemień noc w dzień!

Aby umożliwić nowym ciągnikom serii 7R pracę w nocy, można je wyposażyć w maksymalnie 12 świateł roboczych montowanych na dachu kabiny w celu zapewnienia widoczności 360 stopni dookoła ciągnika. Dostępne są również cztery regulowane światła w linii kabiny i na tylnych błotnikach oraz osiem lamp polowych, punktowych i drogowych na kracie maski silnika, które poprowadzą operatora od zmierzchu do świtu. Dodatkowe opcje oświetlenia są dostępne do zastosowania w przypadku korzystania z dużych narzędzi montowanych z przodu. Ogółem ciągniki serii 7R charakteryzują się 74% lepszym oświetleniem w porównaniu ze standardowymi dostępnymi pakietami oświetlenia pozwalającymi przemienić noc w dzień.

Inne kluczowe cechy zupełnie nowych ciągników John Deere serii 7R

  • Hydraulika: zamknięty układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu z maksymalnie sześcioma tylnymi selektywnymi zaworami sterującymi oraz trzema środkowo montowanymi zaworami. Trzy opcje pomp hydraulicznych o wydajności od 121 do 222 litrów/min. Wydatek oleju hydraulicznego do 85 l, co zapewnia maksymalne ciśnienie 200 bar.
  • Podnośniki:
    • Podnośnik tylny: udźwig do 9 562 kg w modelu 7200R, 7215R i 7230R oraz 10 788 kg w modelu 7260R i 7280R
    • Podnośnik przedni: udźwig do 5200 kg, zdalny przełącznik podnoszenia/opuszczania, zestaw zapewniający kompatybilność przedniego zaczepu z technologią ISOBUS. Do dwóch zaworów SCV, opcjonalny drążek
  • WOM-y:
    • Tylny WOM: do trzech prędkości, w tym prędkość ekonomiczna “E”, 3 prędkości WOM przełączane bezpośrednio za pomocą panelu sterowania CommandCenter: 1000 obr/min, 1000/540 obr/min, 540E/1000/1000E obr/min i 540/540E/1000 obr/min.
    • Fabrycznie zamontowany przedni WOM 1000 obr/min posiada funkcję zdalnego załączania oraz opcję obrotu zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara i przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara.

A co z serwisem?

W nowych ciągnikach Joh Deere serii 7R zapewniono możliwość natychmiastowego dostępu do wszystkich najważniejszych funkcji i części w celu wykonania szybkiej i łatwej codziennej obsługi. Dealer John Deere zadba, aby ciągnik zawsze działał bez zarzutu, na przykład, stosując w tym celu system diagnostyczny Service ADVISOR, również działający zdalnie, umożliwiający przeprowadzanie szybkich i skutecznych przeglądów serwisowych.

Lizbona 2011

McHale - baner - kwiecień 2024
Syngenta baner Treso
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.