Najlepszy w swojej klasie

0
2148

Ciągnik New Holland T5.120 został ukoronowany nagrodą Best Utility Tractor of the Year® 2017. Jury składające się z 23 czołowych dziennikarzy rolniczych z całej Europy przez dwa miesiące analizowało i testowało zgłoszone traktory na polach zanim podjęli decyzję i uznali T5.120 za najlepszy z nich.

Tytuł najlepszego ciągnika Best Utility 2017 stanowi świadectwo długotrwałego przewodzenia marki New Holland w segmencie. Ta nagroda to zasłużone uznanie dla ciężkiej pracy i poświęcenia wszystkich osób związanych z rozwojem nowej serii traktorów T5, od zespołów inżynierskich do całego zespołu fabryki Jesi, za rozwój traktora spełniającego określone wymagania naszych klientów – mówi Carlo Lambro, prezydent marki w New Holland Agriculture

Nowa seria T5 Tier 4B została poddana przeprojektowaniu, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom hodowców żywego inwentarza oraz osobom, które potrzebują zwrotnego ciągnika o średnim zużyciu mocy do codziennej i mieszanej pracy na roli.

Kluczowym osiągnięciem jest wprowadzenie opcji przedniej osi ze zmodernizowanym zawieszeniem Terraglide™. Dzięki jej połączeniu z opcjonalną amortyzacją kabiny Comfort Ride™ operatorzy mogą oczekiwać poziomu wygody porównywalnego z maszynami o większych rozmiarach. Opcjonalne przednie hamulce zapewniają prawdziwą skuteczność hamowania układu hamulców na cztery koła.

W wersji luksusowej kabiny VisionView™ komfort pracy jest zwiększony dzięki przemyślnie rozmieszczonym elementom sterowania i opcji nachylenia kolumny kierownicy, tak aby wszystko znajdowało się na wyciągnięcie ręki operatora. Panoramiczna przednia szyba i duże wycieraczki o zakresie 200 stopni zapewniają lepszą widoczność nawet w trudnych warunkach pogodowych. Użytkownik może również skorzystać z ulepszeń przestrzeni bagażowej oraz dodatkowego schowka znajdującego się po lewej stronie fotela.

Do bezpieczniejszej pracy nocą służą nowe, zewnętrzne światła robocze LED o wysokiej mocy. Opcjonalne 8 świateł LED generuje oświetlenie o natężeniu 15 600 lumenów i szerszym zakresie emisji białego światła. W porównaniu ze światłami halogenowymi i jednakowej mocy, te światła zapewniają o 145% większe oświetlenie i dłuższą trwałość przy mniejszym zużyciu energii.

Operatorzy porównywalnego wyposażenia zyskują dzięki zastosowaniu opcjonalnej funkcji ISOBUS klasy II, która ułatwia monitorowanie i kontrolowanie wszystkich modyfikacji za pomocą opcjonalnego monitora IntelliView™ III i obsługi z poziomu jednego ekranu.

Nowa, szeroka rama ze śrubowanymi ramionami i opcjonalnymi prowadnicami bocznymi stanowi część zestawu wyposażenia ładowacza czołowego. Nowe, opcjonalne joysticki ze sterowaniem mechanicznym lub elektrohydraulicznym i zintegrowanym przełączaniem skrzyni biegów mają na celu ułatwienie sterowania i zwiększenie wydajności pracy we wszystkich ciągnikach serii T5 z ładowaczami czołowymi. Przyciski funkcji skrzyni biegów i ładowacza są teraz dostępne w jednym urządzeniu.

Nowe tryby automatycznego transportu i automatycznej pracy na polu polepszają zarówno funkcjonalność skrzyni biegów Electro Command™, jak i zdolności jezdne ciągnika. W przypadku pracy w transporcie operator wkłada mniej wysiłku w sterowanie dzięki uproszczonemu mechanizmowi zmiany biegów w trybie automatycznego transportu. Wpływa to również na znaczące zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas pracy na polu istnieje możliwość optymalizacji wydajności i ekonomii pracy zarówno wału WOM, jak i sprawności uciągu. Zapewnia to tryb automatycznej pracy na polu, który reguluje prędkość obrotową silnika i pracę przekładni. Skrzynia biegów ECO Electro Command o prędkości maksymalnej wynoszącej 40 km/godz. pozwala również na użycie opcjonalnej funkcji biegów pełzania.

Ponadto wprowadzono również trzy nowe ustawienia modulacji przekładni nawrotnej, pozwalające operatorowi na ustawienie skuteczniejszej reakcji na zmiany kierunku jazdy do przodu i do tyłu. Jest to funkcja w szczególności kierowana do dużej grupy użytkowników, którzy podłączają ładowacze czołowe do ciągników tych rozmiarów.

Nowa seria T5 jest dostępna w trzech modelach: T5.100 o mocy 99 KM, T5.110 o mocy 107 KM i T5.120 o mocy 117 KM. Ich maksymalne wartości momentu obrotowego przy prędkości obrotowej 1500 obr./min wynoszą odpowiednio 430, 468 i 491 Nm.

Wszystkie te modele są wyposażone w silnik Common Rail F5C o pojemności 3,4-litra. Został on zaprojektowany i skonstruowany przez firmę FPT Industrial, a zastosowano w nim technologię ECOBlue Compact HI-eSCR oraz Low Rate EGR (układ recyrkulacji spalin). Wynika to wprost z nowej strategii marki New Holland dotyczącej normy emisji Tier 4B, w myśl której Compact SCR oraz układ recyrkulacji spalin o niskim natężeniu przepływu zostaną wprowadzone do produktów o niższej mocy i ograniczonych wymogach w zakresie chłodzenia, dla których wymiary gabarytowe mają kluczowe znaczenie. To wszystko składa się na nadzwyczajną wydajność, większą produktywność i o 24% większe wzmocnienie momentu obrotowego, zapewniające jeszcze skuteczniejszą pracę. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 165 litrów, podczas gdy zbiorniki preparatu AdBlue mieszczą 12 litrów.

Źródło: New Holland