Zmiany w programie Mój Prąd wprowadzone do piątego naboru wniosków o dofinansowanie w ramach tego programu będą tematem szkolenia online organizowanego przez KPODR w Minikowie i WFOŚiGW w Toruniu, które odbędzie się 5 maja 2023 r.
Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie wspólnie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu są organizatorami bezpłatnego szkolenia pt. “Mój Prąd – zmiany w programie”, które odbędzie się online 5 maja o godz. 10.00.
W programie znajdą się:
- Omówienie projektu doradztwa energetycznego.
- Najważniejsze informacje dotyczące Programu Mój Prąd.
- Omówienie zmian obowiązujących w Programie Mój Prąd 5.0.
- Przedstawienie sposobu wypełniania wniosku o udzielenie dofinansowania.
- Pytania i odpowiedzi nt. zagadnień prowadzonego szkolenia.
Szkolenie będzie prowadzone przez doradcę energetycznego WFOŚiGW w Toruniu w ramach projektu pn. „Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkaniowego oraz przedsiębiorców w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE”.
Link do rejestracji na wydarzeniu: https://kpodr.clickmeeting.com/moj-prad-zmiany-w-programie/register
Przypominamy główne założenia piątej edycji programu Mój Prąd:
Program został uruchomiony 22 kwietnia 2023 r. Wszystkie wydatki związane z zakupem i montażem mikroinstalacji PV oraz urządzeń dodatkowych, jak równie przyłączenie mikroinstalacji PV do sieci i uruchomienie urządzeń dodatkowych, muszą zawierać się w okresie od 01.02.2020 r. do dnia złożenia wniosku.
Uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie są 3 grupy wnioskodawców:
1) rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie net-billing, którzy nie skorzystali dotychczas z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej;
2) rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów tzw. net-metering, którzy nie skorzystali dotychczas z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej, pod warunkiem przejścia na system rozliczania wyprodukowanej energii elektrycznej tzw. net-billing;
3) rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów tzw. net-metering, którzy skorzystali z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej m.in. z programu “Mój Prąd”, pod warunkiem, że:
– mikroinstalacja fotowoltaiczna, na którą otrzymano już dofinansowanie została przyłączona i zapłacona w okresie kwalifikowalności kosztów, czyli od 01.02.2020 r.;
– zmieniono system rozliczania wyprodukowanej energii elektrycznej na tzw. net-billing;
– do dofinansowania zostanie zgłoszone dodatkowe urządzenie z zakresu urządzeń wskazanych w programie “Mój Prąd”.
Wysokość dofinansowania to do 50% kosztów kwalifikowanych nie więcej niż:
- Mikroinstalacja fotowoltaiczna: 6 000,00 zł (tylko grupa 1 i 2 Wnioskodawców);
- Mikroinstalacja fotowoltaiczna + urządzenie dodatkowe:
a) 7 000,00 zł (grupa 1 i 2 Wnioskodawców);
b) 3 000,00 zł (grupa 3 Wnioskodawców); - Urządzenia dodatkowe:
a) Magazyn ciepła/urządzenie grzewcze:
– magazyn ciepła: 5 000,00 zł;
– gruntowe pompy ciepła – pompy ciepła grunt/woda, woda/woda: 28 500,00 zł;
– pompa ciepła powietrze/woda o podwyższonej klasie efektywności energetycznej: 19 400,00 zł;
4) Pompa ciepła powietrze/woda: 12 600,00 zł;
5) Pompy ciepła typu powietrze/powietrze: 4 400,00 zł
– magazyn energii elektrycznej: 16 000,00 zł
– system zarządzania energią HEMS/EMS: 3 000,00 zł
– kolektory słoneczne c. w. u.: 3 500,00 zł